راه اندازی مرکز معاینه فنی خودروی بانوان درتهران
راه اندازی مرکز معاینه فنی خودروی بانوان درتهران

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: خدمات جدید این مرکز در راستای رویکرد جدید مدیریت شهری مبتنی بر نوآوری و ارتقای کیفیت فضاهای مخصوص بانوان، آموزش شهروندی، ارتقاء کیفی خدمات و تعامل با مشتریان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران خبر داد

شادی مالکی در توضیح جزئیات خدمات ارائه شده در خط ویژه بانوان گفت: از آنجایی که در برخی از مراکزمعاینه فنی شهر تهران نظیر مرکز نیایش سهم مراجعه بانوان در حدود ۵۰ درصد است، بنا بر نیاز سنجی انجام شده به منظور تسهیل در ارائه خدمات شایسته به این جامعه هدف یک خط معاینه فنی ویژه بانوان با خدمات مشخص و متناسب با ایشان اختصاص یافته است.

  ارائه خدمات مشاوره فنی وضعیت خودرو به بانوان

به گزارش زیرنویس،در این خط معاینه فنی یکی از کارکنان فنی آمادگی دارد تا به عنوان همیار در تمامی مراحل انجام آزمون های معاینه فنی خودرو تا اخذ گواهی معاینه فنی ضمن همراهی، نسبت به ارائه خدمات مشاوره فنی وضعیت خودرو در صورت تمایل مراجعین اقدام کند.

وی ضمن اشاره به اینکه در فاز نخست این طرح برای خط ویژه بانوان راه اندازی شده و در فاز بعدی به صورت عمومی برای سایر مراجعین و البته به صورت اختیاری ارائه خواهد شد، تاکید کرد: این خدمات جدید برای بانوان در این فاز حسب نیاز سنجی انجام شده است.

وی ادامه داد: در خط معاینه فنی ویژه بانوان با عنایت به حضور همیار ملاحظاتی متناسب با بانوان در انتقال و توضیح مسائل فنی خودرو انجام خواهد شد. با توجه به آنکه معمولا بانوان در مسائل فنی و تعمیراتی خودرو کمتر از آقایان درگیر هستند، حتی ادبیات مشاوره و توضیحاتی که در خصوص اعلام نقص و ایراد و رفع آن بیان می شود، باید متفاوت و متناسب  برای بانوان باشد.

مالکی بیان کرد: در این طرح جدید علاوه بر خدمت رسانی به بانوان، آموزش اولیه و عمومی مباحث خودرویی و توانمندسازی بانوان در بحث نگهداشت خودرو مورد نظر بوده که با توجه به کثرت رانندگان بانوان در سطح شهر بدون تردید این آموزش شهروندی می تواند در کاهش آلودگی هوا و ارتقاء ایمنی تردد موثر باشد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی با اشاره به ساماندهی محل انتظار و استقرار مشتریان در هنگام انجام آزمون خودرو در مرکز نیایش، در خصوص راه اندازی خدمات جدید آموزش شهروندی در مکان سالن انتظار افزود: در راستای مدیریت امور مشتریان و تکریم به مراجعین فضایی در سالن معاینه فنی مرکز نیایش به عنوان سالن انتظار با کلیه امکانات رفاهی تجهیز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این سالن با استقرار میز خدمت، نصب پوسترهای آموزشی، پخش کلیپ‌های آموزشی از نمایشگر خدمات آموزش شهروندی در مباحث مختلف محیط زیستی و خودرویی توسط کارشناسان مربوطه انجام می شود. این فضا به صورت شیشه ای طراحی شده که مراجعین در بازه زمانی ۱۰ دقیقه ای علاوه بر مشاهده فرایند انجام معاینه فنی خودروی خود از مباحث آموزش شهروندی و مشاوره فنی همکاران میز خدمت نیز استفاده کنند. البته این طرح از مرکز نیایش آغاز شده و به زودی در مرکز بیهقی و شهید آبشناسان هم انجام خواهد شد.

بر اساس گزارش سایت شهر، مدیر عامل ستاد معاینه فنی ضمن تاکید بر اینکه اجرای هر طرح بایستی منطبق بر نیاز ذینفعان باشد، تصریح کرد: هر طرحی جهت بهبود پس از اجرا نیاز به پایش مستمر، شناسایی نقاط ضعف و در نهایت اصلاح آن دارد که این دو طرح خدمت رسانی جدید نیز از این مساله مستثنی نیستند. این ستاد تلاش خواهد کرد به منظور تحقق اهداف مورد انتظار مدیریت شهری نسبت به بهبود آن در راستای توسعه کیفی خدمات و ارتقاء خدمت رسانی به شهروندان جهت پیاده‌سازی در دیگر مراکز معاینه فنی اقدام کند.

منبع:ایسنا