طرح « تکام» در روستاهای مازندران آغاز شد
طرح « تکام» در روستاهای مازندران آغاز شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: طرح تعالی حکمرانی روستایی ( تکام) در روستاهای استان همزمان با کشور آغاز شد.

 

به گزارش زیرنویس، احمد توکلی شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران درباره طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه با عنوان تکام تعالی حکمرانی روستایی با بیان اینکه این طرح با حضور ۱۰ استان کشور انجام پذیرفت، اظهار کرد: این طرح با ارائه عملکرد و توانمندی روستاهای برتر با حضور ۱۰ دهیار استان مازندران و دیگر استان‌ها با بررسی نقشه راه انجام پذیرفت.

وی با اشاره با اینکه این طرح ابتکار عمل دولت سیزدهم برای شناسایی توانمندی روستاها است، افزود: در حاشیه همایش نمایشگاه توانمندی‌های دهیاران روستاهای حاضر در طرح تکام دایر شد که ظرفیت‌های خوبی از روستاها به نمایش گذاشته شد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه با عنوان طرح تکام را یکی از طرح‌های رقابتی بین روستاها بود، یادآورشد: مهم‌ترین اقدام برای روستاها، ایجاد زیرساخت‌ها برای توسعه این مناطق است که نمونه در بخش گاز، به ۹۷ درصد روستاهای مازندران گازرسانی انجام شد.

توکلی از تحول بزرگ زیرساختی در روستاها توسط نظام خبر داد و تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از برنامه جدی دولت است و با وجود ایجاد زیرساخت‌ها در روستاها، فرصت اقتصادی نیز در روستاها باید ایجاد شود.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ طرح توسط وزارت کشور به مازندران، ابتدا قرارگاه تشکیل شد، خاطرنشان کرد: ۵۰۰ روستای هدف در استان شناسایی شدند و از این تعداد ۱۰۰ روستا عملیات اجرای آن آغاز شد.

منبع: مـهر