تاکید استاندار تهران بر ترویج ورزش همگانی
تاکید استاندار تهران بر ترویج ورزش همگانی

علیرضا فخاری گفت: باید سهم دستگاه‌ها در توسعه ورزش همگانی به برنامه اجرایی تبدیل شود.

  استاندار تهران در حاشیه جلسه شورای ورزش و جوانان استان تهران گفت: یکی از مصوبات این جلسه، توزیع سهم مسئولیت‌پذیری دستگاه‌ها برای توسعه ورزش همگانی است که باید تبدیل به برنامه شود و دستگاه‌ها از سهم و اعتبار خودشان برای این منظور استفاده کنند.

علیرضا فخاری افزود: همچنین حمایت از ورزش‌های قهرمانی نیز باید برای دستگاه‌ها تعریف و راهکار‌های پشتیبانی ارائه شود.

به گزارش زیرنویس، استاندار تهران بر لزوم تحرک‌بخشی در جامعه هم اشاره کرد و افزود: پیشنهاد می‌کنم آمایش ورزش و اطلس ورزشی استان به لحاظ امکان‌سنجی ورزشی و جامعه هدف در همه ابعاد انجام شود تا ظرفیت‌های جدید شناسایی و منطبق با اطلس ورزشی برنامه‌ریزی شود.

استاندار تهران در ستاد ساماندهی امور جوانان هم بر لزوم تمرکز بر مهارت‌افزایی، ایجاد هویت ملی، دینی، انقلابی و مسئولیت‌پذیری جوانان تاکید کرد.

علیرضا فخاری گفت: تسهیلات مربوط به امور جوانان در استان تهران، هرچند در مقایسه با استان‌های دیگر در رتبه اول قرار دارد، اما به لحاظ جمعیتی پذیرفتنی نیست و باید تلاش مضاعف شود تا موانع را از سر راه برداریم.

استاندار تهران همچنین با اشاره به لزوم آینده پژوهی درحوزه ساماندهی امور جوانان گفت: با تحلیل وضع و شناسایی اشکال‌های موجود، باید نقطه اطمینان بخشی از آینده ارائه شود و در این مسیر دستگاه‌های متولی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنند.

فواید ورزش همگانی

ورزش همگانی از جمله رشته های پرطرفداری است که در کلیه مکان های تفریحی- ورزشی مانند پارک ها، ورزشگاه ها، ایستگاه های ورزشی، سواحل دریا، رودخانه ها و غیره می تواند به صورت انفرادی و گروهی توسط مربیان کارآزموده و مجرب انجام شود. ازآنجایی که ورزش همگانی دارای رشته های متنوعی است و درمحیط های بسته و آزاد قابل انجام می باشند،

بنابراین افراد به سهولت می توانند در این رشته ها به فعالیت بپردازند. لذا این ورزش تاثیر زیادی بر تندرستی، شادابی و سالم سازی افراد دارد. این ورزش موجب تقویت کلیه عضلات، افزایش قدرت بدنی، استقامت، انعطاف پذیری و همچنین باعث تقویت روحیه افراد نیز می گردد. این نوع ورزش ها از افزایش چربی و قند خون جلوگیری می کنند. از دیگر فواید این ورزش، تاثیر آن بر آرامش روانی و مقاوم نمودن افراد در مقابل حوادث و مشکلات روز است.

منبع:صدا و سیما