رمز کارت «۱۲۳۴۵۶» همچنان در رتبه اول جهان!
رمز کارت «۱۲۳۴۵۶» همچنان در رتبه اول جهان!

کلمه “Admin” که در پنج سال گذشته در بین ۲۰۰ رمز پر استفاده نیز قرار نداشت امسال در جایگاه دوم جای گرفته است.با وجود پیدا شدن برخی از رقبا، اما “۱۲۳۴۵۶” همچنان در رتبه بندی رایج ترین رمز عبور جهان در پنج سال گذشته قرار دارد.»

زیرنویسـ‌خبر: فناوری و هوش مصنوعی با آنکه بشر را به دنیایی فراتر از تصورش وارد کرد، اما با خود آسیب ها و خطرات بسیاری به همراه آورد که از جمله آن سرعت سرقت از داده ها و اطلاعات شخصی کاربران است.

«رسانه MSN نوشت:
فکر زیاد برای پیدا کردن یک رمز عبور قوی می تواند کار سختی باشد، اما اگر می‌خواهید ایمیل‌ها، رمزهای بانکداری آنلاین و دیگر حساب های آنلاین شما در برابر چنگال هکرها ایمن باشد، عاقلانه است که برای به دست آوردن آن تلاش کنید.

ابزار مدیریت رمز عبور NordPass با محققان مستقل همکاری کرده تا ۲۰۰ رمز عبور رایج مورد استفاده در سال ۲۰۲۳ را منتشر کند.

از ۲۰ رمز عبور رایج جهان، ۱۷رمز عبور را می توان در کمتر از یک ثانیه شکست، بنابراین قبل از اینکه تصمیم بگیرید “۱۲۳۴۵۶” یا حتی کلمه “password” را برای ایمن کردن حساب های آنلاین خود وارد کنید، بهتر است دوباره فکر کنید.رمز کارت, زیرنویس خبر - رمز کارت «۱۲۳۴۵۶» همچنان در رتبه اول جهان!

مطالعه NordPass نشان داد که ۸۶٪ از حملات سایبری از اکانت های سرقت شده استفاده می کنند و حساب های آنلاین، ایمیل ها و رمزهای عبور سرقت شده، تقریباً ۲۰٪ از رایج ترین اقلام فروخته شده در دارک وب را تشکیل می دهند.

به گزارش زیرنویس، کلمه “Admin” که در پنج سال گذشته در بین ۲۰۰ رمز پر استفاده نیز قرار نداشت امسال در جایگاه دوم جای گرفته است.با وجود پیدا شدن برخی از رقبا، اما “۱۲۳۴۵۶” همچنان در رتبه بندی رایج ترین رمز عبور جهان در پنج سال گذشته قرار دارد.»

بنابراین می طلبد متولیان حوزه سایبری علاوه بر فرهنگ‌سازی و بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای جامعه نسبت به تجهیز و امنیت این حوزه اهتمام ویژه ای داشته باشند، تا علاج واقعه قبل از وقوع آن انجام پذیرد؛ چرا که پیشگیری بهتر از درمان است.