فراهم کردن شرایط تحصیل بانوان خانه‌دار با آموزش غیرحضوری
فراهم کردن شرایط تحصیل بانوان خانه‌دار با آموزش غیرحضوری

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تلاش می‌کنیم که شرایط تحصیل بانوان خانه‌دار در رشته‌های کاربردی دانشگاهی و تامین نیازهای علمی-کاربردی زنان خانه‌دار با آموزش غیرحضوری از طریق سیمای آموزشی فراهم شود.

دکتر انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در جلسه برنامه‌ریزی آموزشی بانوان خانه‌دار که امروز در این معاونت برگزار شد، افزود: بسیاری از بانوان توانمند خانه‌دار هستند که به دلیل وظیفه مدیریت خانواده، شرایط حضور فیزیکی در دانشگاه را ندارند، اما دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های قابل توجهی هستند که باید تقویت و شرایط تحصیلات عالیه برای آن‌ها از طریق فضای مجازی فراهم شود.

به گزارش زیرنویس، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: رشته‌هایی مانند مدیریت خانواده، مدیریت رسانه و مدیریت آی تی و مشاوره می‌تواند برای ادامه تحصیل بانوان خانه‌دار از طریق فضای مجازی ایجاد شود.

خزعلی بیان کرد: کاربردی بودن آموزش برای خانم‌های خانه‌دار از جمله دغدغه‌های موجود جهت تعریف رشته‌های دانشگاهی و سرفصل‌های آموزشی ویژه بانوان خانه‌دار است که با توجه به فضای مجازی، استفاده بهینه از آن و بهره‌گیری از هوش مصنوعی در خانه، لازم است این موارد در سرفصل‌های آموزشی ویژه بانوان گنجانده شود.

تعریف سرفصل‌های آموزشی ویژه بانوان خانه‌دار

 

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، لازم به ذکر است، جلسه هم‌اندیشی تعریف سرفصل‌های آموزشی ویژه بانوان خانه‌دار با حضور جمعی از اساتید و فرهیختگان دانشگاهی، نماینده دانشگاه علمی-کاربردی و نماینده صدا و سیما برگزار و مقرر شد با مشخص کردن سرفصل‌های کاربردی، در سال جاری حداقل سه رشته دانشگاهی برای این بانوان ایجاد شود.

منبع:ایسنا