کلیه خدمات بیمه آتیه‌سازان حافظ الکترونیکی شد
کلیه خدمات بیمه آتیه‌سازان حافظ الکترونیکی شد

مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ از اجرایی شدن کامل خدمات الکترونیک در بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ خبر داد و هدف از این اقدام را مدیریت منابع آتیه‌سازان و حقوق بیمه شده و تسریع در پرداختی‌ها عنوان کرد.

با اتصال سامانه بیمه‌های پایه و بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ به یکدیگر در بخش بستری اعلام شد

  دکتر علی خسروی در نشستی خبری درباره خدمات الکترونیکی آتیه‌سازان حافظ ، اظهار کرد: تنها بیمه تکمیلی دولتی درمان محض، بیمه آتیه‌سازان حافظ است که بین ۷ تا ۱۰ میلیون بیمه شده دارد. آرزویی بود که بتوانیم به صورت الکترونیک رسیدگی‌های خود را انجام دهیم و نه به صورت کاغذی، که هم دقیق‌تر باشد و هم نظارت‌ها حساب شده‌تر شود.

خسروی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله اجرای گایدلاین‌هایی بود که وزارت بهداشت اعلام کرده بود و ما براساس اسنادی که از سمت بیمه‌های پایه می‌گیریم بتوانیم این گایدلاین‌ها را داشته باشیم، گفت: اتصال سامانه بیمه پایه و بیمه تکمیلی به یکدیگر امروز در بحث بستری اتفاق افتاد و دیگر نه بیمارستان احتیاج به اینکه اسناد خود را به صورت کاغذی به سمت بیمه‌های تکمیلی بیاورد، دارد و نه اینکه اگر بیماری خدمتی را دریافت کرد هم به صورت الکترونیک از طریق سامانه به دست کارشناسان بیمه آتیه سازان می رساند و هم می‌توانند از طریق اپلیکیشن اسناد خود را ارسال کنند.

  تسریع روند پرداختی‌ها با الکترونیکی شدن بیمه آتیه‌سازان حافظ

مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ هدف از این اقدام را مدیریت منابع آتیه‌سازان و حقوق بیمه شده و تسریع در پرداختی‌ها عنوان کرد و افزود: همچنین ما به عنوان بیمه تکمیلی درمان دولتی، می‌توانیم به تجزیه و تحلیلی که کارشناسانمان مدنظر دارند راحت‌تر برسیم و شفاف‌سازی در حوزه درمان تکمیلی صورت گیرد.

خسروی با بیان اینکه هفته دیگر از هوش مصنوعی بهره خواهیم برد، یادآور شد: به مرحله‌ای می‌رسیم که اسناد به صورت کاملا الکترونیک (هم پایه و هم تکمیلی و در کنار آن هوش مصنوعی) وجود خواهد داشت.

به گزارش زیرنویس، مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ با بیان اینکه سه نوع بیمه پایه (بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی و بیمه مسلح) داریم، گفت: حدود دو ماه پیش بود که در بحث مراکز سرپایی الکترونیک‌سازی اتفاق افتاد؛ به این معنی که آنهایی که از طریق بیمه پایه نسخه تجویز می‌کنند (چه بیمه تامین اجتماعی و چه بیمه سلامت) نسخ را به صورت الکترونیک دریافت می‌کنیم و در بحث سرپایی کاملا الکترونیک شده است. در بحث بستری بیمه سلامت را شروع کردیم و این سامانه‌ها به یکدیگر متصل شده‌اند؛ به این معنی که در بیمه سلامت (هم سرپایی و هم بستری) کاملا الکترونیک هستیم و بیمه تامین اجتماعی هفته دیگر شروع خواهد شد.

وی یادآور شد: در بحث پرداختی‌ها نیز اسنادی هستند که به صورت خسارت متفرقه دست خود بیمه شده است و به نمایندگی‌های ما مراجعه می‌کند و ما تا ۲۰ خرداد تمام اسناد را پرداخت کردیم.

خسروی درخصوص بحث پرداختی به بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی گفت: در بحث پرداختی به بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی نیز با پرداختی‌های انجام شده تقریبا ۲۳ استان تا اسفند ۱۴۰۱ تسویه شده و از امروز نیز برای تسویه سایر استان‌ها اقدام می‌شود.

منبع:ایسنا