درخواست کارگران از آیت‌الله جنتی درباره افزایش سن بازنشستگی
درخواست کارگران از آیت‌الله جنتی درباره افزایش سن بازنشستگی

انجمن صنفی کارگران طی نامه‌ای به آیت‌الله جنتی (دبیر شورای نگهبان) خواستار توجه بیشتر نسبت به مصوبات پیرامون تأمین اجتماعی در برنامه هفتم به‌ویژه در مورد افزایش سن بازنشستگی شد.

زیرنویسـ‌خبر: مجلس شورای اسلامی، برای کمبود نیروی شاغل، تصمیماتی داشته که نه‌تنها به تأمین خواسته‌های بازنشستگان به ویژه کسانی که الان بازنشسته می‌شوند نشده؛ بلکه گویا باری بر آنها و خانواده‌شان نیز تحمیل کرده است.

نامه کارگران به آیت‌الله جنتی

«انجمن صنفی کارگران طی نامه‌ای به آیت‌الله جنتی (دبیر شورای نگهبان) خواستار توجه بیشتر نسبت به مصوبات پیرامون تأمین اجتماعی در برنامه هفتم به‌ویژه در مورد افزایش سن بازنشستگی شد.

آیت‌الله جنتی

آیت‌الله جنتی

در بخشی از این نامه آمده: در جریان تصویب برنامه هفتم احکامی مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی از حیث تحمیل بار مالی تأمین نشده و مغایر با اصل ۱۱۰ قانون اساسی از حیث مغایرت با سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی، در لایحه تقدیمی دولت و مصوبات کمیسیون تلفیق و صحن علنی مشاهده می‌شود که باعث بروز نگرانی عمیق جامعه چندین میلیونی مستمری بگیران تأمین اجتماعی گردیده است.»

این در حالی است که سنوات قبل با همین نوع تصمیمات، قانون بازنشستگی پیش از موعد تصویب و اجرا شد و اکنون ثمرات آن ملموس شده است.

به گزارش زیرنویس، وقتی سازمانی با کمبود نیرو مواجه می‌شود می‌توان برای جبران این اقدامات را انجام داد:

۱- خودکارسازی بعضی کارها تا حد ممکن

۲- استخدام نیروهای قراردادی

۳- استخدام کارمندان دورکار با توجه‌ به شرایط

۴- استخدام افراد بازنشسته در حوزه‌های مرتبط (این افراد سابقه، استعداد و مهارت زیادی دارند.)

۵- حذف مواردی که ضرورت و اولویت انجام آن کمتر است و آزادشدن پرسنل

مقتضی است در برنامه‌ریزی‌ها، خرج از کیسه مهمان نبوده و علاوه بر آینده‌نگری، آخرین راهکار را به‌عنوان تنها راه چاره ندانیم و  تأمین رفاه مردم را، بیش از بیش در نظر داشته باشیم.

  • نویسنده : گروه جامعه زیرنویس
  • منبع خبر : زیرنویس نیوز