صدور مجوز فعالیت شهرک فناوری تهران
صدور مجوز فعالیت شهرک فناوری تهران

شهردار تهران گفت: پارک ولایت به مساحت ۲۰۰ هکتار به شهرک فناوری تهران تبدیل می‌شود.

  شهردار تهران در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها بناست پارک ولایت به مساحت ۲۰۰ هکتار به شهرک فناوری تهران تبدیل شود و به احتمال زیاد در این هفته نیز مجوز فعالیت شهرک را وزارت علوم صادر خواهد کرد.

به گزارشزیرنویس،علیرضا زاکانی افزود: همچنین با تغییر کاربری، مجموعه‌هایی مانند پادگان جنگ افزارسازی نیز به مرکز نوآوری و فناوری در تهران تبدیل می‌شود.

تحول فناورانه در اولویت شهرداری تهران

شهردار تهران در ادامه گفت: تحول فناورانه رویکرد ما در تهران است که برای پیشبرد این تحول و هوشمند کردن تهران، تشکیل سازمان فناوری‌های نوین در شهرداری نیز به تصویب رسید. علیرضا زاکانی افزود: در این خصوص ۹ طرح کلان نیز طراحی شده است.

اعمال نظر شهروندان برای هزینه کرد ۴ هزارمیلیارد تومان

شهردار تهران، تحول نرم را از دیگر رویکرد‌های تحولی در شهرداری تهران دانست و گفت: در نتیجه این رویکرد می‌خواهیم اداره شهر را به دست شهروندان بسپریم. علیرضا زاکانی افزود: دراین خصوص سال گذشته طرح من شهردارم با مشارکت ۳۵۰ هزار نفر برگزار شد و در نتیجه آن ۱۴۶۰ طرح به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان را شهروندان تهرانی اولویت بندی کردند.

شهرداری به دنبال تحول درون زا و سخت افزاری

شهردار تهران، تحول درون زا و تحول سخت‌افزاری را از دیگر رویکرد‌های شهرداری دانست وگفت: در تحول درون زا به دنبال آن هستیم تا شهرداری از یک نهاد خدماتی صرف به نهاد خدمت‌گذار اجتماعی تبدیل شود. زاکانی افزود: در پیشبرد تحول سخت افزاری هم مجموعه دانشگاهی بیش از هر نهادی می‌تواند به ما کمک کند. شهردار تهران گفت: هدف ما در این بخش زیست‌پذیرتر کردن شهر و رساندن تهران به یک شهر الگو تا افق ۱۴۱۰ است.

ایجاد شبکه آب‌های زیرزمینی تا سال ۱۴۱۰

شهردار تهران تاکید کرد: دراین خصوص تلاش می‌کنیم بسیاری از عقب‌ماندگی‌های شهر را جبران کنیم به عنوان مثال برای مدیریت آب‌های سطحی در تهران باید حدود ۱۷۰ کیلومتر شبکه آب‌های زیرزمینی تا سال ۱۴۲۰ ایجاد شود،

اما ما به دنبال این هستیم خیلی زودتر و تا سال ۱۴۱۰ شبکه را تکمیل کنیم. علیرضا زاکانی افزود: در جبران عقب‌ماندگی‌ها، عملکرد شهرداری تهران رو به جلو بوده‌است به عنوان مثال دربخش حمل‌ونقل عمومی طبق برنامه‌ریزی‌ها امسال ۲۲ کیلومتر خط مترو با ۱۳ ایستگاه افتتاح خواهد شد.

شهردار تهران گفت: در زمینه بهسازی خیابان‌ها هم در شش ماه اول امسال با افزایش ظرفیت تولید، یک میلیون و دویست هزار تن آسفالت در معابر ریخته خواهد شد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که سال گذشته فقط ۷۵۰ هزار تن آسفالت در تهران استفاده شده‌است.

۱۷ درصد از مساحت تهران بافت فرسوده است

علیرضا زاکانی همچنین گفت: تهران از ۲۳۷ سال قبل تا کنون الگوی مشخصی برای توسعه و رشد شهری نداشته است به همین علت تهران امروز با چالش‌های متعددی رو به روست؛ به نحوی که اکنون ۱۷ درصد مساحت این شهر فرسوده است.

شهردار تهران افزود: هر اتفاقی که در تهران رخ می‌دهد به سرعت به عنوان یک الگوی کارکردی به دیگر شهر‌های کشور نیز تسری پیدا می‌کند، بر این اساس در صورت عملکرد مناسب می‌توانیم تهران را به عنوان نماد کارآمدی کشور معرفی کنیم

علیرضا زاکانی با اشاره به مشکلات پایتخت گفت: تهران با برهم‌انباشتگی مشکلات روبه‌روست علاوه بر این ما از گذشته فرسودگی و کمبود امکانات را نیز به ارث برده‌ایم به عنوان مثال مطابق برنامه‌ریزی‌ها باید اکنون ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس در تهران فعال بود، اما اکنون ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران فقط ۱۸۶۰ اتوبوس دارد.

تهرانی‌ها درصدر مهاجران به کرج

شهردار تهران تاکید کرد: بررسی‌ها در سال ۱۴۰۰ نشان داد بیشترین آمار مهاجران به کرج از تهران بوده‌است، برای حل این مشکلات باید از ظرفیت دستگاه‌های مختلف استفاده کنیم و برای حل آن به سراغ راه‌حل‌هایی چند بعدی برویم تا با یک راهکار، مشکلات حل شود.

منبع:صدا و سیما