دسترسی به خدمات دفاتر اسناد رسمی در درگاه ثبت من
دسترسی به خدمات دفاتر اسناد رسمی در درگاه ثبت من

درگاه ثبت من به عنوان پنجره واحد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خدمات الکترونیکی مرتبط با سامانه‌های مختلف سازمان از جمله املاک، ثبت آنی، مالکیت معنوی و ثبت شرکت‌ها را به عموم مردم ارائه می‌کند.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، همچون سایر نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی، اقدام به راه اندازی سامانه اختصاصی خود کرده است به همین منظور درگاه ثبت من، به عنوان پنجره واحد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خدمات الکترونیکی مرتبط با سامانه‌های مختلف سازمان از جمله املاک، ثبت آنی، مالکیت معنوی و ثبت شرکت‌ها را به عموم مردم ارائه می‌کند. در آینده کلیه خدمات سازمان از طریق این درگاه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در حال حاضر نیز این سامانه حاوی امکانات مختلفی است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

خدمات ارائه شده در درگاه ثبت من

به گزارشزیرنویس،خدمات ارائه شده در درگاه ثبت من شامل خدمات مرتبط با حوزه املاک، خدمات مرتبط با دفاتر اسناد رسمی، خدمات مرتبط با ازدواج و طلاق، خدمات مرتبط با اجرای اسناد رسمی، خدمات مرتبط با ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری و شناسه ملی اشخاص حقوقی، خدمات مرتبط با مالکیت معنوی است.

خدمات مرتبط با دفاتر اسناد رسمی
تصدیق اصالت سند یکی از خدمات مرتبط با دفاتر اسناد رسمی است که به منظور آگاهی از اصالت و محتوای سند صادره در دفاتر اسناد رسمی با ورود اطلاعاتی از قبیل شناسه یکتا و رمز تصدیق سند این امر حاصل می‌شود.
اسناد رسمی من نیز خدمت دیگر دفاتر اسناد رسمی بوده که تمامی اسناد صادره از سال ۱۳۹۲ تاکنون، در دفاتر اسناد رسمی برای یک فرد در این قسمت نمایش داده می‌شوند لازم به ذکر است که فایل pdf آن سند نیز قابل دریافت است.

خدمات مرتبط دیگر با دفاتر اسناد رسمی دفاتر دارای ظرفیت است که فهرستی از دفاتر اسناد رسمی که ظرفیت ثبت سند آن‌ها به اتمام نرسیده است را نمایش می‌دهد؛ که از این طریق عموم می‌توانند با انتخاب دفترخانه دارای ظرفیت انجام کار به آن دفترخانه مراجعه کنند.

پیگیری استعلام یکی از خدمات مرتبط با دفاتر اسناد رسمی است که آخرین وضعیت استعلام الکترونیکی ملک با ورود شناسه یکتای استعلام قابل پیگیری است که این امر از مراجعه بی مورد افراد به دفترخانه جلوگیری می‌کند.

نقشه دفاتر اسناد رسمی نیز خدمت دیگر دفاتر اسناد رسمی است که محل جغرافیایی دفاتر اسناد رسمی را بر روی نقشه نمایش می‌دهد و با داشتن حتی حدودی موقعیت مکانی می‌توان اطلاعات کامل دفترخانه را مشاهده کرد.

خدمات مرتبط دیگر با دفاتر اسناد رسمی محاسبه هزینه سند بوده و امکانی است که متقاضی با ارائه اطلاعاتی نظیر نوع سند تنظیمی و تعداد اوراق از هزینه پرداختی مطلع می‌شود. اطمینان از درست بودن هزینه‌ای که دفاتر اسناد رسمی از متقاضی اخذ می‌کند و یا کسب اطلاع از هزینه پرداختی، بدون مراجعه به دفترخانه از ویژگی‌های قابلیت ” محاسبه هزینه سند ” است.

خودروی من یکی از خدمات مرتبط با دفاتر اسناد رسمی است که اسنادی تنظیمی مربوط به خودرو در دفاتر اسناد رسمی، از نوع سند قطعی منقول بوده که در قسمت لیست ” خودروی من ” قابل رویت است.

منبع:صدا و سیما