درخواست “گذرنامه “آنلاین شده اما باید به مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه حضوری کنید!
درخواست “گذرنامه “آنلاین شده اما باید به مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه حضوری کنید!

با وجود اضافه شدن امکان درخواست گذرنامه از طریق نرم‌افزار موبایلی “پلیس من” اما فعلا روال کار طوریست که باید حتما برای درخواست صدور و تمدید گذرنامه به‌صورت حضوری به مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه کرد! اما چرا و چطور؟!

  امکان ثبت اینترنتی درخواست صدور و یا تمدید گذرنامه خبری بود که روز جمعه نهم تیرماه سردار منتظرالمهدی؛ سخنگوی فراجا از آن خبر داد و اعلام کرد: متقاضیان با نصب نرم‌افزار موبایلی “پلیس من”  می‌توانند کمتر از یک هفته گذرنامه خود را درب منزل دریافت کنند!

اما دقایقی بعد از انتشار این خبر، اپلیکیشن “پلیس من” از دسترس خارج شد و امکان ورود به این نرم افزار موبایلی وجود نداشت البته پیامک کد ورود به این اپلیکیشن هم ارسال نمی‌شد!

البته بعد از پیگیری‌های خبرنگاران اعلام شد که به دلیل استقبال زیاد مردم، نرم‌افزار موبایلی “پلیس من” از دسترس خارج شده و مهندسان فراجا در حال تلاش برای رفع اشکال آن هستند.

 

از روز گذشته، اختلالات  نرم‌افزار “پلیس من” برطرف شد و امکان استفاده از آن در دسترس قرار گرفت اما نکته مهم این است که باز هم امکان ثبت درخواست گذرنامه از این سامانه عملاً وجود ندارد! چراکه باید اثر انگشت فرد متقاضی در دفاتر پلیس +۱۰ ثبت شده باشد و این یعنی برای استفاده از خدمات الکترونیک یا همان برخط باز هم نیاز است که افراد حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند!

پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا , اربعین , منتظرالمهدی ,

بنا بر اعلام برخی از مسئولان فراجا اگر در یک سال گذشته فرد برای دریافت هرگونه خدمات اعم از گواهینامه، گذرنامه، ثبت درخواست کارت ملی و … به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده باشد، اثرانگشت آن ثبت شده و دیگر نیاز به مراجعه حضوری برای ثبت اثر انگشت نیست.

یعنی اگر فردی در یک سال گذشته به پلیس +۱۰ مراجعه نکرده باشد، نمی‌تواند از خدمات اینترنتی درخواست صدور و یا تمدید گذرنامه استفاده کند و حالا باید برای تمدید گذرنامه خود هم حتما حضوری مراجعه کند!

با این اوصاف، سؤال اصلی این است که مگر چند درصد از متقاضیان درخواست گذرنامه در یک سال گذشته به پلیس +۱۰ مراجعه کرده‌اند؟!

به گزارشزیرنویس، ذکر این نکته ضروری است که مهندسان فراجا می‌توانستند با اتصال خدمات نرم‌افزار “پلیس من” به سامانه‌های ثبت احوال و دیگر سامانه‌های هویتی به بانک اطلاعاتی اثر انگشت تمام مردم دسترسی داشته باشند تا به معنی واقعی کلمه به مردم خدمات الکترونیک ارائه شود!

منبع:تسنیم