ادعای فروش سؤالات آزمون سراسری تکذیب شد
ادعای فروش سؤالات آزمون سراسری تکذیب شد

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری ضمن تکذیب ادعای فروش سؤالات آزمون سراسری ، گفت: ادعای گروه‌های مدعی فروش سؤالات آزمون سراسری کلاهبرداری و کذب است.

طبق گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری امروز در نشست خبری با رسانه‌ها به همکاری و هماهنگی گسترده دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی برای برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری اشاره کرد و گفت: همه ۱۹۵۵ حوزه امتحانی با ۱۲۴ هزار نفر از عوامل حفاظتی و اجرایی آماده برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ هستند.

حاجیلو افزود: همه اقدامات سازمان سنجش آموزش کشور در چارچوب قانون از جمله قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری انجام می‌شود و برخورد با تعداد اندکی از داوطلبان که به دام تقلب می‌افتند نیز بر اساس وظایف قانونی پیش بینی شده است.

همچنین برخی گروه‌ها و شبکه‌های معاند از ساده لوحی تعداد اندکی از داوطلبان سوء استفاده می‌کنند و ادعا می‌کنند سؤالی در اختیار دارند در حالی که داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها بدانند که همه این ادعا‌ها کذب است.

به گزارشزیرنویس، قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به ارسال چند پیامک از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در مورد تخلف در آزمون سراسری یاد آور شد: به خانواده‌ها اعلام می‌کنیم با توجه به ارسال این پیامک‌ها برای ۹۱ میلیون تلفن همراه و داوطلبان کنکور درباره مقابله با تقلب در آزمون سراسری، هشدار‌های لازم به داوطلبان داده شده است که هر چه سریع‌تر از کانال‌ها و گروه‌های مدعی تقلب خارج شوند.

وی افزود: این گروه‌ها با هدف سوءاستفاده و کلاهبرداری تشکیل شده‌اند و داوطلبان بدانند اگر از این گروه‌ها و شبکه‌ها، دستگاهی خریداری کرده باشند تا ۱۰ سال از آزمون محروم می‌شوند.

به گفته رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری، تاکنون ۲۴۹ مورد دستگیری انجام شده و ۴۸۳ کانال تلگرامی فعال شناسایی شده‌اند و با همه متخلفان مطابق قانون رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری برخورد می‌شود.

حاجیلو گفت: بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری، سازمان سنجش پس از آزمون، بررسی‌های فنی و آماری لازم را بر روی پاسخنامه‌های افراد انجام می‌دهد و در صورت احراز تقلب به تخلف این افراد رسیدگی می‌شود و از آزمون محروم خواهند شد.

منبع:میزان