رفع مشکل دانش آموز نابینای فلاورجانی با دستور ویژه صحرایی
رفع مشکل دانش آموز نابینای فلاورجانی با دستور ویژه صحرایی

به دنبال انتشار ویدئویی از دانش آموز نابینای فلاورجانی مبنی بر اینکه این دانش آموز به علت نداشتن منشی از آزمون نمونه دولتی منع شده است، وزیر آموزش و پرورش با صدور دستور ویژه خواستار حل مشکل این دانش‌آموز شد. همچنین رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی اعلام کرد که این دانش آموز می‌تواند مجددا آزمون دهد و در صورت کسب نمره قبولی، در مدارس نمونه دولتی ثبت نام کند.

  اخیرا ویدئویی از گریه‌های یک دانش آموز نابینای فلاورجانی در فضای مجازی منتشر شده که در آن ویدئو گفته می‌شد این دانش آموز به علت نداشتن منشی از شرکت در آزمون نمونه دولتی منع شده است.

به گزارشزیرنویس، حمید طریفی حسینی  ، اظهار کرد: این دانش آموز در زمان ثبت نام برای آزمون نمونه دولتی ضمن اعلام معلولیت خود باید درخواست منشی می‌داد اما درخواست منشی از طرف دانش آموز داده نشده بود.

وی ادامه داد: روز برگزاری امتحان هم مسئولین حوزه می‌توانستند این کار را انجام دهند. می‌توانستند به درخواست خود دانش آموز تصمیم بگیرند و یک نفر را به عنوان منشی او در نظر بگیرند. این از اختیارات حوزه بود و می‌شد این کار را انجام دهند اما احتمالا به دلیل عدم اطلاع همکاران آن حوزه، این اتفاق نیفتاده است.

آزمون دیگری از دانش آموز نابینای فلاورجانی گرفته خواهد شد

طریفی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: هماهنگی با معاونت متوسطه، مرکز سنجش و اداره کل آموزش و پرورش اصفهان انجام شده است. قرار شد نتیجه آزمون که آمد، به صورت موردی یک رای کمیسیون خاص برای این دانش آموز بگیرند؛ آزمونی از این دانش آموز گرفته شود و اگر او نمره حد نصاب لازم را کسب کرد، در مدرسه نمونه دولتی ثبت نام کند. بنابراین مشکلی وجود ندارد و این دانش آموز می‌تواند پس از آمدن نتایج آزمون، به صورت موردی امتحان دهد.

در همین راستا رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش نیز با صدور دستور ویژه خواستار حل مشکل این دانش آموز نابینای فلاورجانی شده است.

در اطلاعیه‌ای که وزارت آموزش و پرورش در این باره منتشر کرده آمده است: از آنجا که متصدی برگزاری آزمون موظف بوده مقدمات برگزاری آزمون این دانش آموز را فراهم کند، با متصدی یاد شده به دلیل ناهماهنگی، برخورد قانونی صورت پذیرفته و مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، در تماس تلفنی با والدین این دانش‌آموز، ضمن دلجویی از آن‌ها اعلام کرد که وزیر آموزش و پرورش، پس از اطلاع از موضوع با استفاده از اختیارات خود دستور حل مشکل این دانش آموز را صادر کرده است.

منبع:ایسنا