وضعیت سفره مردم در سال ۱۴۰۳
وضعیت سفره مردم در سال ۱۴۰۳

تجربه برنامه‌ریزی‌ها و اجرای طرح‌های گشایشی گذشتهٔ مجلس و دولت؛ نگرانی‌ها را بیش‌ازپیش کرده است؛ چرا که همیشه بار خطا و برآورد اشتباه آن بر گرده مردم می‌نشیند.

 زیرنویسـ‌خبر: تجربهٔ برنامه‌ریزی‌ها و اجرای طرح‌های گشایشی گذشتهٔ مجلس و دولت؛ نگرانی‌ها را بیش‌ازپیش کرده است؛ چرا که همیشه بار خطا و برآورد اشتباه آن بر گرده مردم می‌نشیند.

سفره مردم در ۱۴۰۳ چقدر کوچک می‌شود؟

 «روزنامه اعتماد نوشت:
در بودجه ۱۴۰۳ شوک‌های تورمی بالای ۵۰ درصدی، فشارهای مالیاتی در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار، مالیات‌بردرآمد، مالیات بر حقوق کارکنان، مسکن، خودرو که تاب‌آوری در برابر استرس‌های تورمی را ندارند و از سوی دیگر بحران مدیریت مالی بر سر کالاهای یارانه‌ای سبد استراتژیک معیشت مردم سایه شوم خود را افکنده است.

سفره مردم در ۱۴۰۳ چقدر کوچک می‌شود؟

وضعیت سفره مردم در سال ۱۴۰۳

اما اینکه آیا دولت بر اساس مبنای اندازه‌های واقعی اقتصادی، اندازه خودش را به میزان ۳۰درصد کوچک‌تر کرده است یا خیر؟! باید مشاهده کرد این کوچک‌شدن اندازه‌های اقتصادی دولت از منابع بخش سرمایه‌گذاری بوده که ضد تورم است یا صرفاً نوعی ارزش اسمی و غیر قابل تحقیق است! یا تحقق منابع بخش درآمدهای مالیاتی نیز که مانع گسترش تورم بوده، چقدر از پیش‌بینی‌های بودجه‌ای آن قابل‌تحقق است؟!»