تمامیت ارضی ایران با حرف و سخن تأمین نمی‌شود
تمامیت ارضی ایران با حرف و سخن تأمین نمی‌شود

سرگئی لاوروف بار دیگر تصریح کرد، روسیه صمیمانه و صادقانه و بدون قیدوشرط به تمامیت ارضی ایران احترام می‌گذارد و این موضع غیر قابل‌ تغییر مسکو است

 زیرنویسـ‌خبر: تمامیت ارضی ایران با حرف و سخن تأمین نمی‌شود؛ بلکه اقدام عملی می‌خواهد.

صلاح کار خویش را خسروان دانند. اما حداقل کاری که از دولتمردان مورد انتظار است شفافیت و عدم دوگانه بودن در برخورد با حقوق مردم است.

«اعتماد نوشت:

روز گذشته خبری در سایت رسمی وزارت خارجه از گفت‌وگوی تلفنی آقای امیر عبداللهیان با سرگئی لاوروف منتشر شد. در این خبر آمده است: «سرگئی لاوروف بار دیگر تصریح کرد، روسیه صمیمانه و صادقانه و بدون قیدوشرط به تمامیت ارضی ایران احترام می‌گذارد و این موضع غیر قابل‌ تغییر مسکو است».

تمامیت ارضی ایران

تمامیت ارضی ایران با حرف و سخن تأمین نمی‌شود

این گزارش، از سوی برخی خبرگزاری‌های داخلی نیز بازنشر شد و حتی برخی از آن به بازپس‌گیری و اصلاح موضع روسیه یاد کردند. باتوجه‌به تجربه چندماه پیش که شاهد انتشار اخباری دست‌کاری شده از مواضع روسیه در داخل کشور بودیم، کنجکاوانه سری به وبگاه وزارت خارجه روسیه زدم.

متأسفانه حدسم درست بود. در خبری که تا این لحظه سایت وزارت خارجه روسیه به زبان روسی و انگلیسی از گفت‌وگوی دو وزیر خارجه منتشر کرده است، هیچ اشاره‌ای به جمله یادشده، چه به‌صورت مستقیم و چه به‌صورت تلویحی نشده است و حتی یک کلمه درباره تمامیت ارضی ایران متنی وجود ندارد و این جمله صرفاً در وبگاه وزارت خارجه ایران آمده است.»