تاکید چمران بر رعایت حجاب در مترو
تاکید چمران بر رعایت حجاب در مترو

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت حجاب و رعایت آن گفت: هیچ تفاوتی در خصوص رعایت حجاب در مترو و خیابان وجود ندارد و باید این مسئله در مترو نیز باید رعایت شود.

  مهدی چمران صبح امروز در حاشیه برگزاری یکصد و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با دستور جلسه امروز شورا اظهار کرد: در ابتدای جلسه آقای سروری نطق پیش از دستور خواهند داشت همچنین مصوبه‌ای را در سال ۸۵ در ارتباط با هماهنگی و همکاری شهرداری تهران با دستگاه‌های اجرایی در سطح شهر داشتیم که متاسفانه مدتی بود که این هماهنگی و همکاری و همچنین جلسات آن به تاخیر افتاده بود و مشکلاتی را ایجاد کرده بود که از آن جمله می توان به موضوع آب‌رسانی به بوستان‌های جنگلی شهر تهران اشاره کرد

به همین جهت امروز بنا داریم اصلاحات جزئی را در این مصوبه داشته باشیم و به همین جهت در قالب طرح دوفوریتی این موضوع در صحن شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 جابجایی کیوسک‌های گل و مطبوعات به هیچ عنوان نباید انجام شود

وی به ارائه گزارش توسط حبیب کاشانی خزانه‌دار در ارتباط با حساب درآمدها و هزینه‌های ماه‌های فروردین و اردیبهشت و خردادماه سال جاری اشاره کرد و گفت: در ادامه جلسه نیز لایحه‌ای در خصوص کیوسک‌های گل و مطبوعات در شهر تهران خواهیم داشت؛ به طوری که طی سنوات گذشته به هیچ عنوان اجاره این کیوسک‌ها تغییری نداشته است و به هیچ وجه نباید کیوسکی در تهران اضافه یا جابجا شود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در خصوص نحوه پیگیری تذکرات اعضا و پاسخ از سوی مدیران شهرداری، گفت: این موضوع را که یک فرایندی پیگیری و اجرا می شود.

چمران همچنین در ارتباط با اخرین وضعیت انتخاب ریاست ستاد محلات شهر تهران گفت: در این زمینه اعضا چندین بار از بنده درخواست کردند که ریاست این ستاد را بپذیرم و علی‌رغم میل باطنی این موضوع را قبول کردم، اما باید تغییراتی در آیین‌نامه انتخاب ریاست ستاد ایجاد شود و به همین جهت به‌زودی تغییراتی در این آیین نامه انجام خواهد شد.

 

به گزارشزیرنویس، رئیس شورای شهر تهران همچنین به موضوع حجاب و رعایت آن در سطح شهر و مترو اشاره کرد و گفت: هیچ تفاوتی در خصوص رعایت حجاب در مترو و خیابان ندارد و باید همه آن را رعایت کنند ضمن اینکه باید جداسازی واگن‌های مترو نیز برای بانوان و آقایان هم انجام شود که این موضوع عملیاتی شده است.

منبع:تسنیم