حضور ۴ هزار پزشک هلال احمر در اربعین حسینی ۱۴۰۲
حضور ۴ هزار پزشک هلال احمر در اربعین حسینی ۱۴۰۲

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در اربعین حسینی ۴ هزار پزشک، ۸۰ آمبولانس و ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمت به زائران، به عراق اعزام می‌شوند.

  کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران در تمام روز‌های محرم و صفر در عراق حضور دارد، افزود: خدمات هلال‌احمر در اربعین حسینی پررنگ‌تر می‌شود تا جایی که در ایام اربعین بیش از ١۵٠ یونیت دندان پزشکی سیار در طول مسیر نجف به کربلا مستقر خواهند شد، بنابراین هم‌افزایی میان هلال احمر ایران و عراق، خدمت بزرگی به زائران است.

همچنین رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در دیدار با جاسم صابر احمد الاسدی وزیر کار عراق گفت: هلال احمر ایران آمادگی دارد تا با استقرار کادر متخصص و متبحر، علاوه بر ارائه خدمات کیفی‌تر به زائران عتبات عالیات، نیاز مردم عراق برای مراجعه به کشور‌های خارجی و دریافت خدمات درمانی را کاهش دهد.

 

ضرورت صدور مجوز فعالیت پزشکان متخصص و پرستاران هلال احمر در عراق

به گزارش زیرنویس، رئیس جمعیت هلال احمر بر ضرورت صدور مجوز فعالیت پزشکان متخصص و پرستاران هلال احمر در عراق اشاره کرد و افزود: پزشکان و دیگر اعضای داوطلب متخصص درمانی تحت نظر هلال احمر می‌توانند اقدام به آموزش کادر درمان عراق کنند.

در ادامه این دیدار، جاسم صابر احمد الاسدی وزیر کار عراق با بیان اینکه حضور کادر درمان ایرانی در شهر نجف که محل تجمع زائران است به عراق کمک زیادی می‌کند گفت: جمعیت هلال احمر جمهورى اسلامى ایران در جای جای راهپیمایی اربعین حسینی حضور دارد و امیدواریم این جمعیت مراکز درمانی در عراق را توسعه دهد.

منبع:صدا و سیما