تشکیل کارگروه ویژه حفاظت از محیط زیست در آموزش و پرورش
تشکیل کارگروه ویژه حفاظت از محیط زیست در آموزش و پرورش

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل کارگروه ویژه حفاظت از محیط زیست در آموزش و پرورش و افزوده شدن ۲ واحد دانشگاهی برای همه دانشجویان در زمینه محیط زیست خبر داد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست  درباره برنامه‌های آموزش محیط زیست به دانش آموزان و دانشجویان، اظهار داشت: برنامه ریزی های زیادی انجام شده تا موضوع حفاظت از محیط زیست هر چه بیشتر در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها لحاظ شود چرا که این مساله بسیار حائز اهمیت است.

 آموزش حفاظت از محیط زیست باید از پیش دبستانی آغاز شود

وی افزود: معتقدیم آموزش حفاظت از محیط زیست باید از کودکی و دوران پیش دبستانی آغاز شود تا نسل سازی صورت گیرد و منابع محیط زیستی هر چه بیشتر حفظ شود.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: طبق تفاهم نامه‌ای که میان سازمان حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش منعقد شده است، کارگروهی در وزارتخانه آموزش و پرورش فعال شده که به صورت ویژه به مباحث محیط زیستی بپردازد.

به گزارش زیرنویس، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: از آنجایی که ممکن است آموزش مستقیم چندان اثربخش نباشد بخشی هم به صورت آموزش غیر مستقیم برای دروس مختلف دانش آموزان در حوزه محیط زیست در نظر گرفته‌ایم.

مرادی گفت: همچنین برای همه دانشجویان رشته‌های مختلف در قالب ۲ واحد درس عمومی با عنوان شناخت محیط زیست در نظر گرفته شده است و کتاب آن توسط همکاران ما تهیه شده است.

وی بیان داشت: طی صحبت‌ها و رایزنی‌هایی که با وزارت علوم انجام گرفت ان شاالله این ۲ واحد، از درس اختیاری به درس اجباری تبدیل خواهد شد.

منبع:مهر