تشکیل کارگروه ویژه حفاظت از محیط زیست در آموزش و پرورش
تشکیل کارگروه ویژه حفاظت از محیط زیست در آموزش و پرورش

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل کارگروه ویژه حفاظت از محیط زیست در آموزش و پرورش و افزوده شدن ۲ واحد دانشگاهی برای همه دانشجویان در زمینه محیط زیست خبر داد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست  درباره برنامه‌های آموزش محیط زیست به دانش آموزان و دانشجویان، اظهار داشت: برنامه ریزی های زیادی انجام شده تا موضوع حفاظت از محیط زیست هر چه بیشتر در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها لحاظ شود چرا که این مساله بسیار حائز اهمیت است.

 آموزش حفاظت از محیط زیست باید از پیش دبستانی آغاز شود

وی افزود: معتقدیم آموزش حفاظت از محیط زیست باید از کودکی و دوران پیش دبستانی آغاز شود تا نسل سازی صورت گیرد و منابع محیط زیستی هر چه بیشتر حفظ شود.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: طبق تفاهم نامه‌ای که میان سازمان حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش منعقد شده است، کارگروهی در وزارتخانه آموزش و پرورش فعال شده که به صورت ویژه به مباحث محیط زیستی بپردازد.

به گزارش زیرنویس، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: از آنجایی که ممکن است آموزش مستقیم چندان اثربخش نباشد بخشی هم به صورت آموزش غیر مستقیم برای دروس مختلف دانش آموزان در حوزه محیط زیست در نظر گرفته‌ایم.

مرادی گفت: همچنین برای همه دانشجویان رشته‌های مختلف در قالب ۲ واحد درس عمومی با عنوان شناخت محیط زیست در نظر گرفته شده است و کتاب آن توسط همکاران ما تهیه شده است.

وی بیان داشت: طی صحبت‌ها و رایزنی‌هایی که با وزارت علوم انجام گرفت ان شاالله این ۲ واحد، از درس اختیاری به درس اجباری تبدیل خواهد شد.

منبع:مهر

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]