پس از هتاکی به قرآن، موج اسلام‌خواهی در غرب بیشتر می‌شود
پس از هتاکی به قرآن، موج اسلام‌خواهی در غرب بیشتر می‌شود

حجت‌الاسلام قاسمیان با بیان این موضوع که خداوند دشمنان ما را احمق آفریده‌ است گفت: دشمنان ما  فکر می‌کنند با هتاکی به قرآن می‌توانند نور قرآن را خاموش کنند؛ اما این رفتار آنها نتیجه عکس می‌دهد و خودشان در مکری که کرده‌اند گرفتار خواهند شد. نمونه این رفتار را در زمان پیامبران هم داشته‌ایم و دشمنان ما بدانند که با این رفتارها موج اسلام خواهی در جهان هر روز بیشتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ غلامرضا قاسمیان  ا، با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم که در ماه‌های گذشته در کشورهای اروپایی رخ داده و این موضوع هر چند وقت یک بار از سوی آنها صورت می‌گیرد اظهار کرد: این هتاکی به قرآن کریم سابقه دار است و این کار را مرتب انجام می‌دهند؛ اما به تعبیر قرآن، خداوند در آیه ۸ سوره صف می‌فرمایند: «یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ؛ آنان تصمیم دارند که نور خدا را با دهان‌ها (و سخنان و افتراهای) خود خاموش کنند، در حالی که خداوند کامل کننده نور خویش است، هرچند کافران ناخشنود باشند.»

وی گفت: این رفتارهای آنها باعث شعله ورتر شدن قرآن می‌شود. این موج اسلام خواهی که در غرب و در اروپا راه افتاده است، نقطه ثقل آن از قرآن و پیامبر اکرم(ص) می‌آید. در نتیجه می‌بینیم که مجموعه توهین‌هایی که به قرآن و پیامبر اکرم (ص) صورت می‌گیرد رو به افزایش است.

در اینجا مصداق کامل سوره مبارکه آل عمران آیه ۵۴ را می‌بینیم که خداوند می‌فرمایید: «وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ؛ و(یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش)، نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش)، چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است.»

این مبلغ دینی اضافه کرد: در این راستا در قرآن کریم آیات فراوانی داریم که عده‌ای می‌خواهند کار رسانه‌ای انجام دهند در چنبره رسانه دیگری قرار می‌گیرند. در قرآن در ماجرای حضرت ابراهیم(ع) آمده: «قَالُواْ حَرِّقُوهُ وَٱنصُرُوٓاْ ءَالِهَتَکُمۡ إِن کُنتُمۡ فَٰعِلِینَ» “همه را بسیج کردند که حضرت ابراهیم(ع) را بسوزانند” و خداوند هم می‌فرمایند: «قُلْنا یا نارُ کُونی‌ بَرْداً وَ سَلاماً عَلی‌ إِبْراهیمَ» یعنی “این داستان که آنها می‌خواستند به نفعشان باشد علیه آنها شد”.

در سحره فرعون هم این اتفاق رخ داد؛ آنها آمدند و یک جریانی برای حضرت موسی (ع) راه انداختند اما ماجرا به شکل دیگری رقم خورد.

قاسمیان تصریح کرد: ما ازدشمن جز این حماقت‌ها انتظار دیگری هم نداریم. خداوند را شاکریم که دشمنان ما را احمق آفرید. همین قرآنی که سر دست جوانان قرار می‌گیرد و در هیات مذهبی ایران و عراق و سایر کشورها بر سر دست  است، نشان از آن دارد که عزت قرآن رو به افزایش است. این کار سابقه نداشته است و این رفتار موجب تکریم قرآن کریم می‌شود.

به گزارش زیرنویس، این اتفاق در دانشگاه‌ها و در کشورهای اروپایی هم تاثیر مثبت خواهد داشت و موج اسلام خواهی بعد از این اهانت‌ها بیشتر خواهد شد و امیدواریم این موضوع را هم در رسانه‌های خود مطرح کنند که موج اسلام خواهی تا چه اندازه اوج گرفته است تا مردم متوجه شوند که این مبارزه با قرآنی که به حق است، زمینه‌ای است برای تکریم مجدد قرآن کریم.

منبع:ایسنا