عدالت آموزشی شبحی در مراکز آموزشی
عدالت آموزشی شبحی در مراکز آموزشی

عدالت آموزشی بالغ بر نیم‌قرن در شعارها و قوانین آمده و سنگ آن به سینه زده شده است؛ اما متأسفانه حوادث و اتفاقات این حوزه مسیر و جریانی خلاف آن را می‌پیماید.

زیرنویس-گروه جامعه: فروش صندلی پزشکی دیگر پدیده نوظهوری نیست، چند سالی است مؤسسه‌ها و حتی افراد مختلف با ادعای قبولی ۱۰۰ درصدی متقاضیان در دانشگاه‌های برتر مانند شهید بهشتی به معنای واقعی صندلی دانشگاه را می‌فروشند!

در همین راستا تبیان در بررسی‌هایی که داشت با افراد مختلفی در این حوزه صحبت کرد، افرادی که به‌راحتی در شبکه‌های اجتماعی دست به تبلیغ می‌زنند.

این مؤسسه‌ها توضیح می‌دهند که قیمت صندلی‌ها، نرخ ثابتی ندارد و بر اساس سهمیه، نوع رشته و دانشگاه فرق می‌کند. مثلاً صندلی پزشکی در دانشگاه آزاد ۶۰۰ میلیون و در دانشگاه دولتی با قیمت ۷۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و رشته‌های پیراپزشکی در دانشگاه آزاد ۳۰۰ میلیون و دولتی، ۴۵۰ میلیون هستند.

به گزارش پایگاه خبری زیرنویس، در این بین هم گروهی بودند که با گرفتن ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، نوع رشته و دانشگاه را به انتخاب خود فرد می‌گذارند، برای اعتمادسازی هم در ابتدا از فرد کنکوری، بیعانه می‌گیرند و باقی پول به بعد از دریافت کارت دانشجویی موکول می‌شود.
عدالت آموزشی بالغ بر نیم‌قرن در شعارها و قوانین آمده و سنگ آن به سینه زده شده است؛ اما متأسفانه حوادث و اتفاقات این حوزه مسیر و جریانی خلاف آن را می‌پیماید. مدارس ناکارآمدی که دانش آموزان را به مطلوب خود نمی رساند، سازوکار و بسترهای ناقصی که متولیان آموزش را به‌زانو درآورده است، آزمون‌ها و فیلترهای استعدادیابی و نخبه‌گزینی که خوره دانش‌آموزان و خانواده‌ها شده است و مافیایی که در هیبت کنکور و سکوت داعیان عدالت آموزشی، جیب‌هایشان را پر از پول کرده‌اند.

و گویا دست‌های پشت پرده‌ای که نه می‌خواهد و نه می‌گذارد کم و کاستی‌های نظام آموزشی سروسامان گرفته و یکبار برای همیشه تحصیل در رشته های خاص از شکل مافیا گونه خود خارج شود تا شاهد اتفاقات این چنینی نباشیم.

  • نویسنده : گروه اجتماعی زیرنویس
  • منبع خبر : زیرنویس نیوز