ارایه خدمات متنوع مراکز معاینه فنی
ارایه خدمات متنوع مراکز معاینه فنی

خط معاینه فنی ویژه آقایان تا پایان مرداد و ارایه خدمات معاینه فنی از درمنزل شهروندان تا پایان سال راه اندازی می‌شود.

  مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو‌های تهران در آیین افتتاح ۸ واحد سیار معاینه فنی خودرو‌های سبک شهر تهران که امروز -شنبه ۷ مرداد- در قالب پویش شنبه‌های امیدوافتخار برگزار شد، گفت: ستاد معاینه فنی تهران از سال گذشته مجموعه اقداماتی را با هدف توسعه زیرساخت‌ها و ارایه خدمات با کیفیت به شهروندان آغاز کرده است.

شادی مالکی افزود: اینترنتی شدن مراکز و تغییر در نحوه پذیرش شهروندان اتمام صف‌های طولانی و کاهش معطلی شهروندان از اقدامات مهم انجام شده است که با استقبال بسیار شهروندان مواجه شد و گام بعدی افزایش ساعت کاری مراکز و افتتاح ۳ مرکز شبانه روزی بود.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: ایجاد تعمیرگاه اختصاصی بانوان و فراهم سازی شرایط اشتغال برای بانوانی که در این حوزه فعال هستند نیز از جمله اقدامات مدیریت شهری جدید است.

 راه اندازی مراکز معاینه فنی ویژه تاکسی‌

وی افزود:راه اندازی سالن‌های انتظار، ارائه آموزش‌های خودرویی و راه اندازی مراکز معاینه فنی ویژه تاکسی‌ها که خدمات معاینه فنی به صورت رایگان در اختیار رانندگان قرار می دهند از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.

خانم مالکی گفت: امروز ۸ خط سیارمعاینه فنی در مناطق ۱، ۲، ۴ و ۱۱ به مراکز سیار معاینه فنی تهران اضافه شد و در شش ماه دوم سال جاری نیز ارایه خدمات معاینه فنی از درمنزل شهروندان راه اندازی خواهد شد.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران نیز در آیین شصت و پنجمین پویش امید و افتخار گفت:  یکی از مشکلات ما محدودیت مراکز معاینه فنی در شهر بود که اقدامات ارزشمندی برای بهبود وضع مراکز معاینه فنی انجام شده است.

به گزارش زیرنویس، مهدی پیرهادی با اشاره به آلودگی هوا و خطرات ناشی از آن گفت:بیش از ۶۵ درصد آلایندگی‌ها از وسایل نقلیه سواری نشات می‌گیرد و هرچه معاینه فنی دقیق صورت گیرد، این آلاینده‌ها کاهش می‌یابد.

منبع:صدا و سیما