تلاش برای رفع مشکلات شهرداری‌ها درباره انتشار اوراق مشارکت
تلاش برای رفع مشکلات شهرداری‌ها درباره انتشار اوراق مشارکت

جلسه هماهنگی با سازمان بورس جهت رفع مشکلات انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌ها با حضور شهرداران و معاونان اقتصادی کلانشهرها ، مدیران ومعاونان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و اعضای هیأت مدیره و معاونان سازمان بورس کشور، در سازمان بورس برگزارشد.

 جلسه هماهنگی با سازمان بورس جهت رفع مشکلات انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌ها با حضور شهرداران و معاونان اقتصادی کلانشهرها ، مدیران و معاونان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و اعضای هیأت مدیره و معاونان سازمان بورس کشور، در سازمان بورس برگزارشد.

 در این جلسه که با درخواست وهماهنگی اداره کل امور اقتصادی، سرمایه گذاری و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد، درآغاز محمدرضا بیضاوی مدیرکل دفتر امور اقتصادی ، سرمایه گذاری  و خدمات مالی این سازمان گزارشی از روند انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌ها در سالهای قبل و سال جاری ارائه داد و با بیان مشکلات ایجاد شده در سال جاری، خواستار هماهنگی تمامی دستگاه های متولی برای تسهیل در انتشار اوراق  مشارکت شد.

مشکلات شهرداری‌ها در جذب منابع مالی، به ویژه اوراق مشارکت

در ادامه شهرداران شهرهای کرج، تبریز و کرمانشاه، با بیان مشکلات شهرداری‌ها در جذب منابع مالی، به ویژه اوراق مشارکت، با ارائه پیشنهاداتی درخواست داشتند تا با تشکیل جلسات مشابه در سطح کلان، مسائل و مشکلات به صورت جامع مرتفع شود. همچنین معاونان اقتصادی شهرداری‌های شیراز، اصفهان، قم ، کرمانشاه و مشهد نیز با طرح موضوعات به صورت تخصصی، درخواست رفع مشکلات مربوط به اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها و ایجاد جذابیت استفاده از این اوراق را مطرح کردند.

در این جلسه که سید سجاد انوشه معاون امور شهرداری‌ها و محمد بابایی زاده مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری این سازمان نیز حضور داشتند، به بیان مطالبی در این خصوص پرداختند. سیدسجادانوشه معاون امور شهرداری‌ها ضمن بیان مطالبی تاکید کرد: مشکلات مطرح شده می بایست به صورت عملیاتی بررسی و با فوریت تصمیمات لازم اخذ و موانع مرتفع شوند و با هماهنگی هایی که صورت خواهد گرفت، جلساتی در سطوح بالاتر برگزار تا  نسبت به حل مشکلات تسریع گردد.

در نهایت پس از جمع بندی موضوعات مطروحه مقرر شد سازمان بورس نسبت به طرح ۳ موضوع در هیأت مدیره آن سازمان اقدام  کند که موارد شامل ابلاغ حداکثر نرخ کارمزد شرکت‌های تامین سرمایه و تعیین حداقل میزان حجم ریالی اوراق مشارکت شهرداری‌ها است تا شرکتهای تامین سرمایه ملزم به قبول آن و انعقاد قرارداد با شهرداری‌ها شوند.

به گزارش زیرنویس،  ارائه پیشنهاد تغییر نرخ اوراق مشارکت به ۲۳%  نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که امید است با مساعدت ویژه سازمان بورس و اوراق بهادار پس از تصویب در هیات مدیره  ابلاغ شود.

منبع:فارس