توزیع «کیسه‌ استومی» در داروخانه‌های هلال احمر و منتخب
توزیع «کیسه‌ استومی» در داروخانه‌های هلال احمر و منتخب

کیسه‌ استومی به منظور مدیریت تامین، از این پس تنها در داروخانه‌های هلال احمر و منتخب توزیع می‌شود.

سازمان غذا و دارو اعلام کرد

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو «نظر به اهمیت و ضرورت مدیریت تامین و توزیع کالای کیسه‌ استومی ، توزیع و عرضه آن از طریق شرکت‌های پخش تجهیزات و ملزومات پزشکی و تنها توسط داروخانه‌های هلال احمر، داروخانه‌های منتخب دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و سایر داروخانه‌های تحت نظارت و حسب صلاحدید معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع می‌شود.

بر این اساس هرگونه توزیع در غیر این روال، مصداق توزیع خارج از شبکه قانونی محسوب شده و برابر ضوابط و مقررات اقدام خواهد شد.

لذا مقتضی است ضمن پیگیری این امر، نسبت به ثبت اطلاعات توزیع و فروش در سامانه توزیع انبار مجازی بصورت روزانه مبادرت کنند.»

کیسه‌ استومی چیست؟

به گزارش زیرنویس، کیسه‌ استومی (Pouch) کیسه‌ای کوچک و ضد آب است که برای جمع‌آوری مواد زائد از دستگاه گوارش یا دستگاه ادراری استفاده می‌‌شود. پس از جراحی استومی‌، مواد زائد بدن از طریق استوما (دهانه) در شکم و به وسیله کیسه استومی‌ دفع می‌‌شود.

کیسه‌های استومی ‌معمولاً در خارج از بدن قرار می‌‌گیرند و می‌‌توانند به راحتی زیر لباس پنهان شوند. پوشیدن کیسه استومی ‌مناسب از نشت مدفوع، ادرار یا گاز جلوگیری می‌‌کند. انواع مختلفی از جمله مجرای روده‌ای، مجرای کولون و یوروستومی وجود دارد.

منبع:ایسنا