لزوم تقدیر از بیمارستانهای دارای بانک شیر برای کودکان نارس
لزوم تقدیر از بیمارستانهای دارای بانک شیر برای کودکان نارس

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: بیمارستان‌هایی که برای ایجاد جایگاه مناسب جهت تغذیه کودک ازشیر مادر و ایجاد بانک شیر برای کودکان نارس همت کرده‌اند، توسط این معاونت باید مورد تقدیر قرار گیرند.

  دکترانسیه خزعلی در جلسه‌ای که به همت دفتر بررسی‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این معاونت، همزمان با هفته جهانی تغذیه با شیر مادر تشکیل شد اظهار کرد: بیمارستان‌هایی که جایگاه مناسبی جهت تغذیه کودک ازشیر مادر و ایجاد بانک شیر برای کودکان نارس همت کرده‌اند، توسط این معاونت تقدیر خواهند شد.

وی افزود: تغذیه با شیر مادر از جمله مواردی است که در آن اتفاق نظر وجود دارد، بنابراین ضروری است، این مساله ترویج و شرایط توسعه آن فراهم شود.

به گزارش زیرنویس،  خزعلی با اشاره به وجود برخی حمایت‌ها مثل مرخصی‌های شیردهی و قرار دادن اتاق‌های مخصوص مادران در مراکز و ادارات دولتی که در قانون جوانی جمعیت وجود دارد گفت: باید این نگاه که مادر تحت هر شرایطی نیاز به پشتیبانی و حمایت دارد، توسعه یابد.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، در ابتدای این نشست که با هدف بررسی و ارائه راهکارهای پیشنهادی در حمایت از تغذیه کودک با شیر مادر برگزارشد، دکتر معصومه فلاحیان، معاون بررسی‌های راهبردی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و دبیر ستاد ملی زن و خانواده، با ذکر اهمیت تبلیغات رسانه‌ای در توسعه نگاه عموم جامعه نسبت به فواید شیر مادر در تغذیه و رشد کودک، گفت: در برخی از قوانین موجود، از مادران شاغل در راستای ترویج تغذیه کودک با شیرمادر حمایت شده که لازم است این حمایتها به مادران خانه دار نیز تسری یابد. همچنین ضروری است فرهنگ تغذیه با شیر مادر بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

لازم به ذکر است در این نشست، نمایندگانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرکز فعالیتهای جهادی وزارت مذکور، نمایندگانی از سازمان نظام پزشکی، سلامت شهرداری و تعدادی از سازمانهای مردم نهاد از جمله انجمن علمی ترویج تغذیه با شیر مادر حضور داشتند.

منبع:ایسنا