اقدامات استانداری کرمانشاه برای مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۲
اقدامات استانداری کرمانشاه برای مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۲

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه آخرین اقدامات انجام شده و وضعیت فعلی مرز خسروی برای خدمت‌رسانی در ایام اربعین ۱۴۰۲ به زائران حسینی را تشریح کرد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه ، در تشریح آخرین اقدامات و تدابیر انجام شده برای خدمت‌رسانی به زائران عتبات عالیات در مرز خسروی گفت: اقدامات خوبی در مجموعه استان کرمانشاه برای پذیرایی از زائران حضرت سیدالشهدا در حال تکمیل است. در نقاط مختلف ورودی استان تدابیر خوبی اجرا شده است و این اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها به صورت ویژه در قصر شیرین و خسروی با تراکم بیشتر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه  امیدواریم با آماده‌سازی‌هایی که در حال اتمام است امسال پذیرایی خوبی از زائران در کرمانشاه شکل بگیرد ادامه داد: با توافقاتی که با دوستان در استان همجوار عراقی و دولت مرکزی این کشور انجام شده است، بخشی از پذیرایی‌ها در مرز عراق انجام می‌شود.

تسهیل تردد زائران از مرز با نصب و چیدمان متفاوت گیت‌های جدید

صحرایی با تأکید بر اینکه استقرار امکانات در کنار هم و اجرای برنامه‌ها و تدابیر، از جمله ۲۴ ساعته شدن تردد زائران، یک زیارت ایمن و آسان برای زائران را محقق خواهد کرد، گفت: با توجه به اینکه زیارت اربعین یک توفیق ملی است و صرفاً یک برنامه منطقه‌ای و استانی نیست، الحمدلله یک عزم خوب در سراسر کشور شکل گرفته است.

براساس روال قبلی شهرداری منطقه ۲۲ تهران با مجموعه نیروها در مرز خسروی مستقر می‌شوند و کمک‌هایی را در دو طرف مرز برای خدمت به زائران خواهند داشت. همکاران ما در شهرداری منطقه ۲۲ تهران خدمت‌رسانی در حوزه‌های مختلف دارند و مکمل خدمت‌رسانی نیروهای استان کرمانشاه خواهند بود و زحماتی که همکاران استانی در حوزه رفاهیات آماده کردند را تکمیل خواهند کرد.

استاندار کرمانشاه درباره وضعیت گیت‌های تردد زائران نیز گفت: در بازدیدی که از مرز داشتیم، مشاهده شد که خوشبختانه استقرار گیت‌ها، مراحل زیرسازی و ساخت کیوسک‌ها نهایی شده و فکر می‌کنم در هفته پیشِ رو گیت‌ها مستقر خواهند شد و تعدد و نوع چینش آنها کمکی جدی به سهولت تردد خواهد کرد.

توافق با عراق برای سهولت بیشتر در انتقال زائران از نقطه صفر مرزی

وی با بیان اینکه اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی که طراحی شده قطعاً تا اربعین امسال اجرایی خواهد شد گفت: از ابتدای ورودی خسروی تا نقطه صفر مرزی اقداماتی در حال انجام است که اگرچه سال‌های پیش هم زحماتی کشیده شده بود، اما امسال برای اولین بار سطح سایه‌بان‌ها، تعداد سرویس‌های بهداشتی و خدمات مختلف بیشتر شده است. موکب‌های فعال از جمله موکب‌های سپاه پاسداران، وزارت دفاع و ارتش وارد عمل شده‌اند. مجموعه مسجد خسروی نیز بهسازی کامل شده و یک حسینیه به ادامه مسجد ملحق شده است.

 

صحرایی با بیان اینکه مجموعه این اقدامات می‌تواند خدمت‌رسانی خوب، بهتر و کارآمدتری به زائران داشته باشد، درباره برنامه‌ریزی در راستای سهولت حمل‌ونقل زائران در مرز خسروی گفت: برای حمل و نقل هم در طرف ایران مقدمات طراحی شده و هم توافقاتی در دست اجرا با طرف عراقی داریم تا زائران را از نقطه صفر به مقاصد اولیه شروع راهپیمایی اربعین، چه شهر بغداد و چه شهر نجف و حتی شهرهای زیارتی دیگر غیر از کربلا منتقل کنیم.

وی ادامه داد: ممکن است زائران تمایل داشته باشند پیش از شروع پیاده‌روی اربعین، به زیارت ائمه در سامرا و کاظمین مشرف شوند، که سعی می‌کنیم با این برنامه‌ریزی‌ها امکان این امر برای‌ آنها فراهم باشد و پس از آن به مسیر پیاده‌روی ملحق شوند.

خدمات درمانی مرز خسروی؛ از استقرار بیمارستان‌های سپاه و ارتش تا تعبیه اتاق‌های سرد

به گزارش زیرنویس،  استاندار کرمانشاه همچنین درباره برنامه‌ریزی‌ها برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران در مرز خسروی گفت: یکی از نقاط قوت بهداشت و درمان که در این مرز برقرار خواهد بود، بیمارستانی است که توسط ارتش در سه‌راه نصرآباد مستقر می‌شود. دانشگاه علوم پزشکی یک مرکز درمانی در ابتدای پایانه و چند مرکز اقماری در سطح خسروی در حال‌ آماده سازی دارد. یک بیمارستان هم سپاه پاسداران در نقطه صفر مرزی در حال استقرار دارند و این بیمارستان انواع پذیرش‌ها را دارد.

صحرایی گفت: در کنار این خدمات و امکانات، اتاق‌های سردی هم در حال تعبیه است که برای جلوگیری از گرمازدگی های احتمالی خدمت ویژه‌ای را برای زائران فراهم می‌‌کند.

منبع:تسنیم