هلال احمر؛ بزرگترین شبکه بشر دوستانه غیر سیاسی
هلال احمر؛ بزرگترین شبکه بشر دوستانه غیر سیاسی

هلال‌ احمر می‌تواند با رسالتی که در آموزش دارد، نقش مؤثری در آمادگی آحاد جامعه پیش از وقوع هر حادثه داشته باشد و همچنین با تعامل و پر رنگ‌تر شدن نقش آن در رسانه‌های دیداری و شنیداری می‌توان سطح اطلاعات و آگاهی جامعه را نیز افزایش داد.

زیرنویس-گروه جامعه: با توجه به حوادث جاده‌ای یا بلایای طبیعی سالانه در ایران، احیانا هر کدام از ما چند بار از خدمات هلال‌احمر استفاده کرده و یا دستکم بار‌ها پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و گروه‌های غریق نجات‌شان را دیده‌ایم. در همه‌گیری کرونا هم بیش از قبل شاهد فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های قابل تقدیرشان بوده‌ایم به همین دلیل هلال‌احمر برایمان غریبه نیست.

پشت پرده تغییرات گسترده مدیریتی هلال احمر تا سطح استان ها و شعب چیست؟!- اخبار تهران - اخبار اجتماعی تسنیم | Tasnim | خبرگزاری تسنیم | Tasnim

از آنجایی که رسالت جمعیت هلال‌احمر و صلیب‌سرخ بیشتر، اجتماعی محور و فرا منطقه‌ای و ملی و عضویت در آن هم داوطلبانه است، می‌طلبد تا کم‌لطفی‌های نهاد‌ها و سازمان‌ها به این جمعیت برچیده شود. بی‌مهری‌هایی که موجب شده تا از کمترین حقوق برخوردار باشند، مشکلات بیمه‌ای داشته و در ماموریت‌های خود کم‌ترین ایمنی در ابزار و تجهیزات شخصی را داشته باشند که حل این مشکلات عزم راسخ مجلس و دولت را می‌طلبد تا با نگاه جدی‌تر به این جمعیت، موانع را بر طرف نمایند.

به گزارش زیرنویس،در دسترس نبودن دارو‌های بیماران خاص، کمبود آمبولانس امداد (بالگرد) و خودرو‌های امدادی، بروز نبودن ارتباطات رادیویی و سامانه ثبت و درخواست خدمات و … از جمله کاستی‌های دیگری است که خستگی را بر تن این زحمتکشان بی‌ادعا با وجود خدمات زیادی که به جامعه ارائه می‌دهند بر جای می‌گذارد.

گذشته از این، هلال‌احمر می‌تواند با رسالتی که در آموزش دارد، نقش مؤثری در آمادگی آحاد جامعه پیش از وقوع هر حادثه داشته باشد و همچنین با تعامل و پر رنگ‌تر شدن نقش آن در رسانه‌های دیداری و شنیداری می‌توان سطح اطلاعات و آگاهی جامعه را نیز افزایش داد.

هشتم ماه می‌ مصادف با ۱۸ اردیبهشت به مناسبت زاد روز «ژان هانری دونان» اولین گیرنده جایزه صلح نوبل و پدر انسان دوستی مدرن روز جهانی صلیب سرخ نامیده شد. که ایران در سال ۱۳۰۱ جمعیت ملی خود را با نام «هلال احمر» با سازمان‌های زیرشاخه متعددی که طیف گسترده‌ای از خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی و امدادی را در بر می‌گیرد، تأسیس کرد. اکنون این جمعیت در جهان بالغ بر ۹۷ میلیون عضو داوطلب دارد.

منبع: زیرنویس نیوز

  • نویسنده : گروه اجتماعی زیرنویس
  • منبع خبر : زیرنویس