“موکب زینبیه” ویژه بانوان در شهر کربلا کجاست؟
“موکب زینبیه” ویژه بانوان در شهر کربلا کجاست؟

خادمان موکب زینبیه، نخستین موکب ویژه بانوان در شهرداری تهران برای خدمت‌رسانی به زائران سیدالشهدا(ع) راهی کربلا شدند.

  فاطمه تنهایی درباره برپایی موکب زینبیه اظهار کرد: سال گذشته توفیق خدمت‌رسانی برای شهرداران مناطق در مرزها یا شهرهای کربلا، کوفه، نجف، کاظمین و سامرا تعریف شده بود، بنابراین ایده برپایی موکب زینبیه نخستین موکب خدمت‌رسانی به زائران خانم، توسط منطقه ۸ مطرح شد که بنده و همکارانم نیز بتوانیم نوکری اباعبدالله(ع) را داشته باشیم که الحمدالله مورد موافقت ستاد اربعین شهرداری تهران قرار گرفت.

برپایی موکب زینبیه برای دومین سال در شهرکربلا

وی ادامه داد: به لطف خدا و عنایت سیدالشهدا برای دومین سال است که می‌توانیم خادمی و نوکری زائران را داشته باشیم که امسال با توجه به تجربه سال گذشته ان‌شاءالله بتوانیم خدمت‌رسانی بهتر و مؤثرتری داشته باشیم.

تنهایی هدف از برپایی این موکب را تسری و الگوی این ایده به سایر شهرها و شهرداری‌ها دانست و تصریح کرد: با توجه به آمار ستاد عتبات، بسیاری از بانوان و دختران بدون محارم و تنها راهی اربعین می‌شوند، بنابراین بسیار مهم است که مکانی امن با لحاظ موضوعات بهداشتی و رفاهی برای بانوان تعبیه شود که الگوبرداری از موکب زینبیه به سایر شهرها، سفر اربعین را برای بانوان سهل‌تر خواهد کرد.

مسئول قرارگاه زینبیه در شهر کربلا با اشاره به اینکه سال گذشته موکب زینبیه بسیار خوب و مناسب توانست ارائه خدمات کند، گفت: امسال ۱۲ چادر با ظرفیت هر چادر ۱۲۰ نفر در بوستان متنزه‌الحسین بزرگترین پارک شهر کربلا برپا شده و آماده پذیرایی از زائران هستیم.

اربعین 1402 , شهرداری تهران ,

شهردار منطقه ۸ ادامه داد: موکب زینبیه دارای کمیته‌های فرهنگی، اجرایی، رسانه، پژوهش و حسینیه کودک است که با توجه به پژوهشی که سال گذشته صورت گرفت؛ کمیته‌های فرهنگی و حسینیه کودک بسیار مورد درخواست زائران بود و بیشترین تمرکز موکب بر این دو مقوله است.

مسئول قرارگاه موکب زینبیه در شهر کربلا با اشاره به اینکه این موکب در بوستان متنزه‌الحسین، عمود ۱۴۰۳ در خیابان شارع‌العباس قرار دارد، تصریح کرد: در این بوستان سه موکب بزرگ و مردمی دیگر از شهرهای شهریار، رودهن و فردیس مستقر هستند که توانسته‌ایم کنار یکدیگر با تقسیم کار و خدمت‌رسانی، امکان خدمت‌رسانی بهتر و بیشتری نسبت به سال گذشته به زائران سیدالشهدا داشته باشیم.

تنهایی ادامه داد: بسته‌های فرهنگی متناسب با کودکان برای حسینیه کودک تهیه شده است و با حضور پنج نفر از با تجربه‌ترین خادمان و فعالان در حوزه کودک، متناسب با هدف موکب «فلسفه اربعین و فرهنگ ظهور» برای کودکان حاضر در حسینیه با استفاده از نقاشی، قصه‌گویی، بازی‌های گروهی و … بتوانیم این مهم را انجام دهیم.

مسئول قرارگاه زینبیه شهر کربلا با تاکید بر اینکه توجه نسل چهارم انقلاب در حسینیه کودک و انتقال مفاهیم اربعین و فرهنگ ظهور مدنظر تمام خادمان است، ادامه داد: امسال یک چادر مختص طب سنتی با حضور ۶ خادم قدیمی و باتجربه در این زمینه برپا شده است که زائرانی که پس از پیمودن راه دچار تاول پا و بدن درد می‌شوند بتوانند در این چادر از خدمات مناسب بهره ببرند.

شهردار منطقه ۸ با اشاره به اینکه اربعین را شجاعت و کلام حضرت زینب نگه داشته است؛ ادامه داد: خدمات رسانه‌ای و محتوای فرهنگی این موکب به صورت مستمر در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: طی هماهنگی با مسئولین قرارگاه‌های فعال در مرز، مقرر شده است بنر اطلاع‌رسانی موکب زینبیه نصب شود که زائران بتوانند با کیوآرکد مکان دقیق موکب را دریافت کنند.

 

به گزارش زیرنویس، مسئول قرارگاه زینبیه در شهر کربلا تاکید کرد: برپایی و خدمت‌رسانی در موکب زینبیه، عنایتی است که خداوند و حضرت زینب(س) شامل حال بنده و همکارانم کرده است که ان‌شاءالله این خدمت‌رسانی برای همیشه در شهرداری منطقه ۸ بماند و مدال خادمی در این منطقه ثبت شود.

منبع:تسنیم