مسئله حقوقی «طرح گردشگری جزیره آشوراده» حل شد
مسئله حقوقی «طرح گردشگری جزیره آشوراده» حل شد

پس از گذشت ۱۴ روز از دستور رئیس قوه قضائیه حل مسئله حقوقی طرح گردشگری جزیره آشوراده و دعوی حقوقی زمین‌های جزیره آشوراده، منتهی به صدور آرای بدوی و تجدیدنظر شد. با صدور این رأی قطعی و حل مشکل حقوقی زمین‌های روستای متروکه که در جزیره آشوراده قرار دارد، مقدمات اجرای طرح گردشگری آشوراده که از ۲۵ سال پیش تاکنون معطل مانده است، فراهم شد.

 

مهر: در نشست وبیناری مدیران ارشد استان با رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای از حل مشکل حقوقی طرح گردشگری جزیره آشوراده خبر داد.

پس از گذشت ۱۴ روز از دستور رئیس قوه قضائیه حل مسئله حقوقی طرح گردشگری جزیره آشوراده و دعوی حقوقی زمین‌های جزیره آشوراده، منتهی به صدور آرای بدوی و تجدیدنظر شد.

با صدور این رأی قطعی و حل مشکل حقوقی زمین‌های روستای متروکه که در جزیره آشوراده قرار دارد، مقدمات اجرای طرح گردشگری آشوراده که از ۲۵ سال پیش تاکنون معطل مانده است، فراهم شد.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در این نشست برخط گفت: همانطور که در جریان سفر مردادماه سال جاری به این استان خطاب به رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کردم که در صورت لزوم اختیارات قانونی برای پیشبرد کار و حل مسئله، از جانب من به شما تفویض خواهد شد اکنون نیز تاکید می‌کنم که مجموعه دادگستری استان گلستان پس از حل مسئله حقوقی طرح گردشگری جزیره آشوراده، در سایر جنبه‌ها نیز وفق موازین قانونی، مساعدت‌های لازم را به بخش اجرایی داشته باشد تا کار این جزیره هر چه زودتر سامان یابد و انتفاع آن به مردم استان گلستان برسد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان نیزبا بیان اینکه بیش از ۲۰ سال بود که ما در دولت‌های مختلف پیگیر حل و فصل مشکلات اجرای طرح گردشگری آشوراده بودیم، گفت: طی یکی دو سال گذشته شاهد بودیم که با پیگیری‌های مستمر و مجدانه دستگاه قضا و دولت، مسیر اجرای این طرح هموار شده است و من بر خود لازم می‌دانم که به نمایندگی از مردم شریف استان گلستان، از رؤسای قوای مجریه و قضائیه که پیگیر رفع مشکلات اجرای طرح گردشگری آشوراده بودند قدردانی کنم.

وی افزود: اهتمام ویژه دادگستری گلستان به حل مشکلات حقوقی پرونده آشوراده در مدت زمان کوتاه و عدم توجه به فرایندها و تشریفات مرسوم در این مورد خاص، جای تقدیر فراوان دارد.

حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان نیز با تاکید بر اینکه از زمان تشکیل پرونده در باب مشکل حقوقی طرح گردشگری آشوراده توسط بنیاد مسکن استان تا زمان صدور رأی قطعی پرونده در دادگاه تجدیدنظر تنها یک ماه زمان سپری شد، گفت: تمامی فرآیندها و تشریفات قانونی این پرونده سنگین در مدت ۳۱ روز انجام شد و هم اکنون مانع حقوقی موجود در اجرای طرح گردشگری آشوراده مرتفع گردیده است.

به گزارش زیرنویس، علی محمد زنگانه، استاندار گلستان نیز در این ارتباط ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی هرچه سریع‌تر طرح گردشگری آشوراده گفت: بهسازی روستای آشوراده، اجرای طرح طبیعت‌گردی در این جزیره و بهره‌مندی از امکانات اردوگاه دانش‌آموزی در آن، در زمره محورهای مورد پیگیری برای ساماندهی هرچه سریع‌تر آشوراده در راستای انتفاع مردم استان است.

زنگانه همچنین از پیگیری‌ها و مساعدت‌های دستگاه قضائی در جهت تعیین تکلیف طرح گردشگری جزیره آشوراده، پتروشیمی گلستان و خلیج گرگان، نهایت قدردانی را به عمل آورد.

منبع:انتخاب