توافق صندوق ذخیره فرهنگیان با بانک مرکزی برای احیای بانک سرمایه
توافق صندوق ذخیره فرهنگیان با بانک مرکزی برای احیای بانک سرمایه

  مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از توافق بانک مرکزی برای تسریع در احیای بانک سرمایه خبر داد و گفت: این اقدام رهاورد مالی قابل ملاحظه‌ای برای فرهنگیان دارد.

 

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، حمیدرضا نجف‌پور کردی روز یکشنبه از تمرکز در پرداخت مدیران عامل هلدینگ‌ها خبر داد و افزود: تاکید داریم نظام پرداختی شرکت‌ها در چارچوب مشخص و شفاف باشد و در محاسبه و پرداخت از چندگانگی پرهیز شود.

وی به راه‌اندازی برنامه چند خدمتی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: این کار اقدام دیگر در راستای شفاف‌سازی است و معلمان می‌توانند سهم الشرکه خود از صندوق را از طریق این نرم‌افزار مشاهده کنند؛ علاوه بر آن، شرایط متعددی داریم تا معلمان از این بستر خدمات بهره‌مند شوند.

ساماندهی شرکت‌ها و اصلاح سبد سهام

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان درباره ساماندهی شرکت‌ها و تعیین تکلیف شرکت‌های زیان ده، گفت: اقداماتی برای بهبود شرایط انجام شده است همچنین در اصلاح سبد سهام، این اتفاق نظر حاصل شد که برایند نظرات حداکثری سازمان بر تشکیل هلدینگ صنعتی معدنی است.

وی افزود: همچنین در اصلاح سبد سهام، بخش عمده تصمیم‌ها مربوط به سرمایه‌گذاری در حوزه متانول و پتروشیمی‌ها بود که هر وقت تعدیل میزان سهم متانول مطرح می‌شد، مقاومت‌هایی وجود داشت اما با بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، مسیر سازمانی به اصلاح سبد سهام کل پتروشیمی‌ها حرکت کرد.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: در حوزه سودآوری، سال مالی عموم شرکت‌ها ٣١ شهریور است و با توجه به اینکه منافع معلمان در گرو زنجیره ارزش است، شرکت‌ها باید در این زمینه اهتمام داشته باشند؛ جهت گیری رو به جلو داریم و کارها را باید مضاعف کنیم؛ ضمن آنکه باز طراحی سند راهبردی یکی از امور است.

نجف‌پور کردی ادامه داد: در مورد هواپیمایی اروان هم مسیر پرواز با جلب نظر مبادی ذی مدخل دنبال و مجوزهای لازم برای پرواز دریافت شد البته که پروازهای اولیه از اردیبهشت امسال انجام شده است.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کرد: اتفاق مبارکی دیگری که در مورد هواپیمایی اروان رخ داد و پیگیری جدی داشتیم، این بود که پرواز اربعین به ما بدهند و آنچه تاکید داشتیم مجموعه شرکت هواپیمایی منافع و خدمات پروازی‌اش در خدمت جامعه فرهنگیان رخ دهد و پروازهای اربعین با ملاحظات سامانه‌ای به لحاظ نرم افزاری و کار فنی انجام شود.

به گزارش زیرنویس، نجف‌پور کردی در مورد پیگیری و پیشرفت طرح ارزش مالکانه با اشاره به اینکه برجسته‌ترین مطالبات معلمان این بود که در مسیر مطالبات فرهنگیان کار را دنبال کردیم و وعده‌های داده شده تحقق یافت، افزود: مرحله نخست کار در قالب واگذاری ١٠ درصد سهام شرکت سرمایه گذاری سهند به فرهنگیان است.

توافق صندوق ذخیره فرهنگیان با بانک مرکزی برای احیای بانک سرمایه

سبک مدیریتی صندوق ذخیره فرهنگیان

وی یادآور شد: سبک مدیریتی صندوق ذخیره فرهنگیان، کنترل مالی بود اما اکنون ایجاد نظامات راهبری را تولید کردیم و ذیل آن برنامه‌ریزی راهبردی را چند وجه جلوتر از قبل عمق بخشیدیم. در راستای عمق‌بخشی به این مهم نظام بودجه‌ریزی عملیاتی را در صندوق پیاده‌سازی کردیم.

نجف‌پور کردی تصریح کرد: این کار موجب ارتقای شفافیت و کارآمدی سازمان شد؛ همچنین حرکت به سمت حوزه‌های دانش‌بنیان اقدام دیگری بود که در راستای شفاف‌سازی اقدام کردیم و کدال داخلی (سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران بورس) تولید شد تا وضعیت شرکت‌ها تک به تک به تصویر کشیده ‌شود.

وی اضافه کرد: نظام پرداخت حقوق مدیران عامل هلدینگ‌ها طبق آنچه وعده دادیم در چارچوبی وضع شد که افزایش حقوق سالیانه بخشی ثابت به حقوق و درصدی متغیر مبتنی بر بهره وری افزوده شود و اکنون در مرحله پرداخت هستیم.

منبع:ایرنا