ماجرای استادی سعید حدادیان در دانشگاه تهران چیست؟
ماجرای استادی سعید حدادیان در دانشگاه تهران چیست؟

صبح امروز تصویری در فضای رسانه‌ای منتشر شد که نشان می‌داد به علی‌اصغر حدادیان معروف به سعید حدادیان که از مداحان مشهور کشور است، درسی با عنوان تحلیل متون نظم پایداری در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران ارائه شده که حاشیه‌هایی ایجاد کرد.

سعید حدادیان که او را به عنوان مداح اهل بیت(ع) می‌شناسند، سابقه سه دهه شاعری و فعالیت ادبی، نقد شعر، اداره جلسات ادبی دانشگاه تهران و برگزاری همایش ادبی سوختگان وصل (که تا امروز نوزدهمین دوره‌اش برگزار شده است)، آثاری چون «همیشه باران»، «شب یک، شاخه نبات» و … را در کارنامه خود دارد و از جمله شاعرانی است که در سومین جشنواره بین‌المللی شعر فجر برگزیده شد. به گفته یکی از شاعران آئینی کشورمان، سعید حدادیان در ماه گذشته نیز از رساله دکتری خود دفاع کرده است.

 

دانشگاه تهران, سعید حدادیان - ماجرای استادی سعید حدادیان در دانشگاه تهران چیست؟

سعید حدادیان در گفت‌وگویی که سال ۹۵ با تبیان داشت در پاسخ به این پرسش که «ظاهراً در دانشگاه هم تدریس دارید، چه درس‌هایی را تدریس می‌کنید؟» گفت: «در دانشگاه تهران انقلاب اسلامی تدریس می‌کنم و در جاهای دیگر تاریخ اسلام «۱»، تفسیر «۱» و «۲».

در پاسخ به پرسش دیگری با عنوان «مواجهه دانشجویان با شما چگونه است؟» اظهار داشت: «آن‌ها مرا دوست دارند، نه به عنوان مداح. وقتی وارد درس می‌شویم، می‌بینم دغدغه علمی دارند و در پاسخ به سؤالاتشان به بن بست نمی‌خورند و طرفشان هم ناآگاه نیست. عمدتاً می‌گویند ما از شما برداشت دیگری داشتیم.»

دانشگاه تهران, سعید حدادیان - ماجرای استادی سعید حدادیان در دانشگاه تهران چیست؟

البته عبدالرضا سیف در گفت‌وگویی درباره تدریس سعید حدادیان در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: «سعید حدادیان دارای مدرک دکتری بوده و چند سال است که به صورت حق‌التدریس در دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دیگر دانشکده‌های دانشگاه تهران تدریس می‌کند.»

وی با اشاره به دروسی که توسط حدادیان تدریس می‌شود، افزود: «دروس ادبیات پایداری، آشنایی با دفاع مقدس و آشنایی با ادبیات انقلاب اسلامی از دروسی است که توسط وی در مقاطع ارشد و کارشناسی تدریس می‌شود.»

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران یادآور شد: «حاج سعید حدادیان از سال ۱۳۹۷ـ۱۳۹۶ به صورت حق التدریس در دانشکده ادبیات و دیگر دانشکده‌های دانشگاه تهران تدریس می‌کند و از گروه معارف هم اجازه تدریس دارد.»

محمود فضیلت استاد گروه زبان و ادبیات فارسی و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی می‌گوید که اگر درسی با هر استادی ارائه می‌شود آن درس با مدرک تحصیلی استاد مرتبط است.

 رونمایی از دروغ جدید اصلاح طلبان در مورد سعید حدادیان

به گزارش زیرنویس، کار رسانه های زنجیره ای، به رفتار گلّه ای رسیده است: محتوای مغرضانه، از سوی چند نفر تولید می شود و بقیه برده وار، بدون کمترین بررسی بازنشر می کنند.

 

تدریس سعید حدادیان از سال ۱۳۷۶ در دانشگاه تهران

بین انبوه زنجیر شدگان در شبکه عنکبوت، یک نفر با شخصیت پیدا نشده که جست و جوی مختصری بکند و ببیند ویکی پدیای خودشان درباره آقای حدادیان نوشته: “از سال ۱۳۷۶ در دانشگاه تهران تدریس می کند”؛
یعنی از ۲۶ سال قبل و پس از آغاز به کار دولت خاتمی. به عبارت دیگر، ۲۶ سال سابقه تدریس در دانشگاه تهران دارد و ۴ سال دیگر به سن بازنشستگی می رسد.

سوال: VOA و BBC کارگزاران دو دولتی هستند که کودتای آژاکس را مرداد ۱۳۳۲ علیه نهضت ملی شدن نفت انجام دادند و رژیم سرسپرده پهلوی را احیا کردند. ۴ ماه بعد ساواک و ارتش شاه، دانشجویان را در دانشگاه تهران به خاک و خون کشیدند.
شرق، اعتماد، خبر آنلاین، عصر ایران، جماران، انتخاب، انصاف نیوز و…، چه صنمی با یگان رسانه ای بانیان سرکوب نهضت نفت و آن جنایت بزرگ در داشگاه تهران دارند؟!

 

 

منبع:فارس