حضور ۳ هزار دانش‌آموز در پیاده‌روی اربعین برای نخستین بار
حضور ۳ هزار دانش‌آموز در پیاده‌روی اربعین برای نخستین بار

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه ۱۱ موکب در مناطق مرزی کشور از آذربایجان غربی تا خوزستان و سیستان و بلوچستان ایجاد کرده‌ایم، گفت: بیش از ۳ هزار دانش‌آموز برای نخستین بار به صورت سازمان‌دهی شده به پیاده روی اربعین رفته‌اند.

 رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در پیام تصویری به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی(ع) با اشاره به اینکه حرارت ما از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خاموش شدنی نیست و این میراثی است که از پدران و مادران به ارث برده‌ایم و در فرزندان‌مان به ارث خواهیم گذاشت، افزود: این حرارت، سرمایه‌ای برای ذخیره‌سازی ظهور و تمدن‌سازی اسلامی است که هرگز در دلمان سرد نخواهد شد.

وی ادامه داد: پیام اربعین، آزادگی، استقامت و حق‌گویی و بر مدار حق بودن است و حضور دانش‌آموزان، دانشجومعلمان و معلمان در این مسیر، یک سرمایه اجتماعی است.

صحرایی با اشاره بر اینکه متأسفانه از جاماندگان شده‌ام، شاید اربعین من این است که در آموزش و پرورش بمانم، گفت: این اولین باراست که پیاده‌روی اربعین را از دست می‌دهم. از این که در جمع عاشقان مسیر اباعبدالله الحسین(ع) نیستم، ناراحت و غمگین هستم، اما احساس می‌کنم، خدمت این است که در آموزش و پرورش باشم.

تاسیس ستاد ملی اربعین   در آموزش و پرورش

وی ادامه داد: ستاد ملی اربعین را در آموزش و پرورش برای اولین بار تأسیس کردیم و این ستاد در سال‌های آینده فعال‌تر خواهد بود و برنامه‌ریزی بیشتری خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه یازده موکب در مناطق مرزی کشور از آذربایجان غربی تا خوزستان و سیستان و بلوچستان ایجاد کرده‌ایم، گفت: بیش از ۳ هزار دانش‌آموز برای نخستین بار به صورت سازمان‌دهی شده به پیاده‌روی اربعین رفته‌اند.

وی به شکل‌گیری ده‌ها پویش در ایام منتهی به اربعین در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان یک موکب سال گذشته را به سه موکب تبدیل کرده است و بیش از ۵ هزار دانشجومعلم را به مراسم اربعین فرستاده است.

صحرایی با تأکید بر اینکه چندین سرود و تئاتر توسط سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ساخته و در مسیر کربلا خوانده و اجرا شده است، تصریح کرد: این سرودها و تئاترها اشک بر چشمان زائران جاری و عشق را در وجودشان نهادینه‌تر کرده است.

وی با تأکید بر اینکه اربعین سال آینده را قطعا با برنامه‌های پرشورتری دنبال خواهیم کرد، افزود: امسال برای اولین بار توانستیم کاری کنیم که سرودهای مسیر پیاده‌روی اربعین مثل راهپیمایی ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن حال و هوای انقلابی داشته باشد. زائران کشورهای دیگر این سرودها را شنیدند و فهمیدند که همین دانش آموزان در آینده لشکر صاحب الزمان(عج) را تشکیل خواهند داد.

به گزارش زیرنویس، صحرایی گفت: اربعین سال آینده حتما بیشتر از امسال کار خواهیم کرد و با تجربه‌ای که امسال به دست آورده‌ایم، کارهای ماندگارتری عرضه خواهیم کرد.

منبع:فارس