نقش انستیتو پاستور ایران برای شناسایی بیماری‌های واگیر در ایام اربعین
نقش انستیتو پاستور ایران برای شناسایی بیماری‌های واگیر در ایام اربعین

بنابر اعلام روابط عمومی انستیتو پاستور ایران، تیم‌ تشخیصی این مرکز برای شناسایی بیماری‌های واگیر در ایام اربعین حسینی (ع) در کشور عراق حاضر شدند.

  بر اساس هماهنگی‌های انجام شده بین انستیتو پاستور ایران و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، یک تیم آزمایشگاهی تخصصی برای مدت ۳ هفته در کشور عراق مستقر شدند و در زمینه تشخیص زودهنگام بیماری‌های واگیر با تیم‌های بهداشت و درمان ارائه دهنده خدمت در ایام اربعین همکاری داشتند تا با تشخیص سریع و به هنگام در پیشگیری و کنترل شیوع بیماری‌های واگیر مشارکت داشته باشند.

علاوه بر این، طبق هماهنگی‌های انجام شده نظیر سالیان گذشته نمونه‌های افراد مشکوک از زائرین اربعین برای بررسی‌های تکمیلی از دانشگاه‌های علوم پزشکی اقصی نقاط کشور به انستیتو پاستور ایران ارسال می‌شود و در این انستیتو، بررسی‌های تکمیلی و تخصصی روی نمونه‌ها انجام می‌شود.

 انستیتو پاستور ایران  یکی از بازوان اصلی نظام سلامت کشور

به گزارش زیرنویس، انستیتو پاستور ایران با دارا بودن ۱۲ آزمایشگاه مرجع کشوری که عمدتا در حوزه بیماری‌های عفونی فعالیت می‌کند، یکی از بازوان اصلی نظام سلامت کشور برای پیشگیری و کنترل طغیان بیماری‌های واگیر است و در دوران پاندمی کووید۱۹ نیز با هدایت و نظارت بر شبکه آزمایشگاه مولکولی این بیماری در کشور که بیش از ۵۰۰ آزمایشگاه عضو آن بودند، توانست نقش مهمی در ارتقای ظرفیت تشخیصی کشور ایفا کند.

منبع:ایسنا