صحرایی: مدارس ایران میزبان ۶۰۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی است
صحرایی: مدارس ایران میزبان ۶۰۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی است

  رضا مراد صحرایی روز شنبه در مراسم زنگ مهر سال تحصیلی جدید که با حضور رییس جمهور در مجتمع تازه تاسیس شهید امیر کمندی شهرستان بهارستان برگزار شد، گفت: امروز، روز تولد دوباره امید و آینده در کشور ما است. وی ادامه داد: بیش از ۱۶.۵ میلیون دانش آموز حدود یک میلیون معلم، مدیر، […]

  رضا مراد صحرایی روز شنبه در مراسم زنگ مهر سال تحصیلی جدید که با حضور رییس جمهور در مجتمع تازه تاسیس شهید امیر کمندی شهرستان بهارستان برگزار شد، گفت: امروز، روز تولد دوباره امید و آینده در کشور ما است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۶.۵ میلیون دانش آموز حدود یک میلیون معلم، مدیر، معاون مدرسه و کارکنان آموزش و پرورش در بیش از یکصد هزار مدرسه دولتی و قریب به ۲۰ هزار مدرسه غیر دولتی و بیش از سه هزار کانون فرهنگی، تربیتی، آموزشی و پرورشی میزبان هشت میلیون و ۱۵۰ هزار دختر و حدود هشت و نیم میلیون پسر خواهد بود.

به گفته صحرایی، قریب به ۶۰۰ هزار دانش آموز اتباع به عنوان مهمانان مدارس ایرانی یکی از نکات افتخار آمیر نظام جمهوری اسلامی ایران است که این تعداد از تعداد تمام دانش اموزان کشورهایی که لاف دموکراسی می زنند بیشتر است.

وی ادامه داد: پروژه بازگشایی مهر پروژه ای است که ۲۰ مورد اقدام ملی در آن اتفاق می افتد که فقط یک مورد آن را ذکر می کنم که آماده سازی ۱۵۳ میلیون جلد کتاب است که تولید کتاب های سال آینده هم از یک ماه پیش آغاز شده و از افتخارات نظام این است که با تخفیف ۸۵ درصدی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

صحرایی گفت: جشن شکوفه ها چهارشنبه برگزار شد و جشن غنچه ها دو هفته اینده و جشن عاطفه ها هم و مهر ورزی کل ایران را فرا گرفته است.

۳.۵ میلیون متر مربع فضای آموزشی تحویل آموزش و پرورش شد

به گزارش زیرنویس، وزیر آموزش و پرورش این را هم گفت که ۳.۵ میلیون متر مربع فضای آموزشی در دو سال گذشته تحویل مدارس و آموزش پرورش شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال در کنار ساخت ۲ هزار و ۲۰ مدرسه، به همت قرارگاه سازندگی و سازمان نوسازی مدرسه شهید امیر کمندی در بهارستان فقط ظرف ۱۲۰ روز ساخته شد.

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مدارس امروز/شنبه/ مصادف با نخستین روز از مهرماه با حضور آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در یکی از مدارس نوساز شهرستان بهارستان از توابع استان تهران نواخته شد.

منبع:ایرنا