فعالیت فرهنگی و پرورشی مدارس کشور، هدفمند شد
فعالیت فرهنگی و پرورشی مدارس کشور، هدفمند شد

 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از هدفمند شدن فعالیت های فرهنگی و پرورشی در مدارس کشور خبر داد.

اصغر باقرزاده  اظهار کرد: در سال تحصیلی پیشِ رو، علاوه بر برنامه های آموزشی و علمی، برنامه های فراگیر فرهنگی و پرورشی به منظور یکپارچه سازی و ساده سازی و همچنین قابل ارزیابی بودن به مدیران مدارس اعلام شده است.

وی تاکید کرد: این برنامه ها شامل پنج هدفِ پایه ایمان، امید، نشاط، هویت و خودباوری است که در قالب هرکدام از آن ها، یک فعالیت محوری انجام می شود.

وی بیان کرد: در هدف «ایمان» اقامه نماز، در «امید» برگزاری سفرهای تربیتی، در «نشاط» حضور همه دانش آموزان در مسابقات فرهنگی هنری و جشنواره های مختلف، در «خردورزی» برگزاری جلسات پرسش و پاسخ برای دانش آموزان و در هدف پایه «هویت» نیز عضویت بچه ها در تشکل های دانش آموزی و مسئولیت پذیری آن ها مد نظر قرار دارد.

به گزارش زیرنویس، باقرزاده گفت: این پنج هدف پایه، پنج فعالیت پایه را به دنبال دارد که می تواند شاکله کلی معاونت پرورشی را برپا کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از مدارس در سطح کشور، دارای مکان برپایی نماز هستند اما نمازخانه مستقل ندارند، افزود: تلاش ما این است تا نماز جماعت به عنوان بسترساز آموزش های مختلف در مدارس برپا شود و یکی از معلمان، مدیران، اولیای دانش آموزان و … می توانند اقامه نماز جماعت را بر عهده بگیرند.

گفتنی است سال تحصیلی جدید از امروز برای حدود ۱۶ میلیون دانش آموز آغاز شده است.

منبع:ایسنا