برنامه‌ نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۲ اعلام شد
برنامه‌ نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۲ اعلام شد

یاسر احمدوند، رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان این که نمایشگاه کتاب با شعار «آینده خواندنی است» در مصلی برگزار خواهد شد، گفت: شعار نمایشگاه به این معناست که پیشرفت در گرو بیشتر و بهتر خواندن است، در تاریخ جوامع مختلف پیشرفت مرهون بیشتر خواندن است و و همیشه آمار کتابخوانی سریعتر از رشد اقتصادی افزایش پیدا می‌کند.

قائم مقام سی و چهارمین نمایشگاه کتاب گفت: آماده‌سازی نمایشگاه از دوشنبه گذشته انجام شده است و امسال ناشران در دریافت غرفه و حضور در نمایشگاه کتاب بهتر عمل کردند و از روز گذشته ناشران در حال مراجعه و انتقال تجهیزات غرفه‌های خود هستند. امیدواریم با حضور اصحاب رسانه و ۷۰ دستگاه همکار در این دوره از نمایشگاه کتاب شاهد یک رویداد فرهنگی خوب باشیم.

برنامه‌ نمایشگاه کتاب, مصلی تهران, نمایشگاه بین المللی, نمایشگاه بین المللی کتاب, نمایشگاه کتاب, یاسر احمدوند - برنامه‌ نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۲ اعلام شد

قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران در تشریح برنامه‌های نمایشگاه گفت: امسال تنها یکی دو مورد ناشر محروم از نمایشگاه داریم.

به گزارش زیرنویس، نشست خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محل ستاد اجرایی نمایشگاه در مصلی تهران برگزار شد.

یاسر احمدوند، رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان این که نمایشگاه کتاب از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ماه با شعار «آینده خواندنی است» در مصلی برگزار خواهد شد، گفت: شعار نمایشگاه به این معناست که پیشرفت در گرو بیشتر و بهتر خواندن است، در تاریخ جوامع مختلف پیشرفت مرهون بیشتر خواندن است و و همیشه آمار کتابخوانی سریعتر از رشد اقتصادی افزایش پیدا می‌کند.

او افزود: نمایشگاه جایی است برای تشویق مردم و جلب توجه آن‌ها به امر مهم کتابخوانی. نمایشگاه با مشارکت بخش‌های مختلف با حضور مخاطبان و خدمتی که ناشران ارائه می‌کنند، در پیشرفت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نقش داشته دارد.

معاون فرهنگی ارشاد ادامه داد: رویکرد اصلی نمایشگاه توجه به برنامه‌های فرهنگی و تلاش برای بهره‌مندی فرهنگی در محیط نمایشگاه است.

او با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف برای برپایی این رویداد بیان کرد: از اهتمام ویژه بخش‌های مختلف که دستیاران برپایی این دوره از نمایشگاه بودند برای مثال شهرداری، بانک ملی، پست، مجموعه‌های انتظامی، مدیریت شهری و همکاران مصلی قدردانی و تشکر می‌کنم. همچنین از حضور و استقبال ناشران در این دوره از نمایشگاه تشکر می‌کنم که با وجود مشکلات اقتصادی با انگیزه و اشتیاق بسیار خوبی در نمایشگاه حاضرند.

احمدوند در پایان گفت: امیدوارم این نمایشگاه با همکاری ناشران و اهالی قلم یک خاطره شیرین فرهنگی به جا بگذارد.

در ادامه این‌نشست، علی رمضانی، قائم مقام سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب، گفت: تعامل با رسانه‌ها و دسترسی عمومی برای مردم همچنان در این دوره از نمایشگاه کتاب در مرکز توجه ما بوده است و امسال هم برای دومین بار بخش مجازی نمایشگاه کتاب همزمان با بخش حضوری برگزار می‌شود. اتفاق دیگر امسال مساله اضافه شدن کتابفروشان به سامانه خرید و حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب است. در دوره‌های پیشین همیشه این ایراد را می‌گرفتند که نمایشگاه کتاب نسبت به کسب و کار کتابفروشی‌ها نقصان وارد می‌کند و حالا حضور آن‌ها در نمایشگاه این شبهه را برطرف کند.

برنامه‌ نمایشگاه کتاب, مصلی تهران, نمایشگاه بین المللی, نمایشگاه بین المللی کتاب, نمایشگاه کتاب, یاسر احمدوند - برنامه‌ نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۲ اعلام شد

او با تأکید بر این‌که فرهنگی‌تر شدن نمایشگاه کتاب، از مسائل مورد توجه دیگر این نمایشگاه است، اظهار کرد: عمدتا برنامه‌های فرهنگی از بخش‌های جانبی به بخش‌های اصلی نمایشگاه اضافه شدند و برنامه‌های فرهنگی در طول زمان برگزاری نمایشگاه برگزار می‌شود. از سال گذشته و با اتمام سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، دبیرخانه این نمایشگاه تشکیل شد و کمیته‌ها نسبت به ارزیابی نمایشگاه فعالیت خود را آغاز کردند و آسیب‌های بخش‌های مختلف را شناسایی و تلاش کردند نواقص برطرف شود. ما نواقصی را در مرحله آماده‌سازی نمایشگاه داشتیم که با مباحث مختلف و راهنمایی‌ها امروز شاهد برطرف شدن این نواقص هستیم.

سخنگوی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: کمیته‌های مختلف نمایشگاه فعالیت‌های متمرکزی را در خلال برگزاری نمایشگاه کتاب دارند. برای مثال کمیته پاسخگویی و اطلاع‌رسانی هر کدام به صورت مجزا در ۲۰ نقطه از نمایشگاه جانمایی شده و آماده پاسخگویی به سوالات مخاطبان هستند. کارافزار نمایشگاه کتاب را توسعه داده و امکاناتی فراهم کرده‌ایم که مخاطبان راحت‌تر بتوانند در دستگاه‌ها بارگذاری کنند. مرکز تماس و پاسخ‌گویی نمایشگاه فعالیت خود را آغاز کرده که با شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸ از ۹ صبح تا ۱۸ عصر پاسخ‌گوی مراجعه‌کنندگان حضوری و مجازی است و کتابفروشان نیز بخش مجزایی دارند.

منبع: ایسنا

  • منبع خبر : فرارو