سرنوشت زینب کاظمی خانم کشف حجاب کرده در انتخابات نظام مهندسی تهران چه شد؟
سرنوشت زینب کاظمی خانم کشف حجاب کرده در انتخابات نظام مهندسی تهران چه شد؟

سرنوشت زینب کاظمی خانم کشف حجاب کرده در انتخابات نظام مهندسی تهران چه شد؟

امروز رسانه ها و در فضای مجازی از آزادی این خانم با قرار وثیقه از زندان قرچک خبر دادند. زینب کاظمی مهندسی معماری بوده که در بهمن ۱۴۰۱ در مجمع انتخابات سازمان نظام مهندسی بر روی سن امد و با پرت کردن شال (روسری) خود حجاب از سر برداشت و به دلیل این کار توسط مراجع قضایی محاکمه شده و به ۷۴ ضربه شلاق محکوم گردید علت این حکم جریحه دار کردن عفت عمومی عنوان شده است این حکم به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درامده است که در صورت تکرار قابل اجرا خواهد بود.

بیوگرافی زینب کاظمی

مهندس زینب کاظمی مهندس معماری بوده و متولد دهه شصت است نام وی زمانی بر سر زبان ها افتاد که در مراسم انتخابات هیئت رئیسه نظام مهندسی روسری خود را در مقابل چشم همگان بیرون آورده و پرت کرد.

این اقدام او با واکنش های بسیار زیادی همراه بود و همچنین مراجع قضایی به آن واکنش نشان دادند و ایشان را احضار نمودند

در نهایت خانم زینب کاظم پور با انتشار ویدیویی به صورت رسمی از همه مردم عذرخواهی کرد و گفت که پرت کردن روسری اش کاملاً حرکت اعتراضی مربوط به عدم صلاحیت در انتخابات بوده و دلیل دیگری نداشته است.

خانم زینب کاظم پور در مراسم انتخابات هیئت رئیسه به دلیل اینکه رد صلاحیت شده بود روسری از سر بیرون آورد و آن را پرتاب کرد و معتقد بود که عدم صلاحیت اش به دلیل بد حجاب بودنش بوده است.

ماجرای کشف حجاب زینب کاظمی

یک زن مهندس، به اسم زینب کاظم پور، در مراسم انتخابات هیأت رییسه سازمان نظام مهندسی تهران در ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ کشف حجاب کرد و با اعتراض روسری خود را پرتاب کرد و از صحنه خارج شد که در نهایت با بازتاب زیادی از رسانه‌های مختلف ایرانی و خارجی مواجه شد که در ادامه، به زندگینامه زینب کاظم پور خواهیم پرداخت.

به گزارش زیرنویس، زینب کاظم پور، یکی از چهره‌هایی است که این روزها در فضای مجازی بازتاب زیادی را برای خودش به همراه داشت. زینب کاظم‌پور، یک مهندس می‌باشد که به دلیل بد حجابی، نتوانسته بود کاندیدای ریاست این مجموعه بشود و روز پنجشنبه، در جریان این اتفاق، بر روی صحنه آمد و با عصبایت روسری خود را پرت کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر هتک حرمت به حجاب از سوی کاندیدای رد صلاحیت شده در انتخابات مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، برای فرد مورد اشاره پرونده قضائی تشکیل و تحقیقات در مورد اتفاق مورد اشاره آغاز شده است.

در توضیحات فیلم مورد اشاره، گفته شده این فرد به دلیل بدحجابی رد صلاحیت شده و در ادامه با کشف حجاب و هتک حرمت به آن، سالن را ترک کرده است.

محکوم شدن به ۷۴ ضربه شلاق

سایت دیده‌بان ایران درباره حکم زینب کاظمی نوشت او با اتهام جریحه‌دار کردن عفت عمومی، روز ششم شهریور ۱۴۰۲، در دادگاه حاضر شده است.

زینب کاظمی، مهندسی که در جلسه بهمن ماه سال گذشته مجمع سازمان نظام مهندسی حجاب از سر برداشت به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

منبع: خبرجو