حکم قصاص قاتل سرباز وظیفه “شهید عبدالجبار مختوم‌نژاد” اجرا شد
حکم قصاص قاتل سرباز وظیفه “شهید عبدالجبار مختوم‌نژاد” اجرا شد

دادستان تهران از اجرای حکم قصاص نفس قاتل سرباز وظیفه شهید عبدالجبار مختوم‌نژاد به درخواست اولیای دم خبر داد.

  علی صالحی؛ دادستان تهران گفت: محکومی که حکم قصاص او امروز اجرا شد پس از انجام سرقت و دستگیر شدن در حال انتقال به کلانتری بود که از دست مأموران فرار می‌کند و حین فرار با ضربات چاقویی که مخفی کرده بوده سرباز وظیفه عبدالجبار مختوم‌نژاد را مجروح می‌کند که متأسفانه مرحوم مختوم‌نژاد پس از انتقال به بیمارستان به شهادت می‌رسد.

صالحی تصریح کرد: با اقدامات ضابطین و دستگاه قضایی، متهم دستگیر و روانه زندان و پس از برگزاری جلسات دادگاه، وی به قصاص نفس محکوم شد.

دادستان تهران افزود: پس از تأیید حکم صادره در دیوان عالی کشور، حکم در زندان و به درخواست اولیای دم اجرا شد.

به گزارش زیرنویس،  سرباز وظیفه عبدالجبار مختوم‌نژاد در تاریخ ۹ مرداد ۱۴۰۰ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی ساعاتی قبل عضو تیم عملیاتی پلیس پایتخت (کلانتری ۱۱۰ شهدا) بود که حین مأموریت انتظامی با یک متهم درگیر شده بود تا مانع فرار او شود اما ضربات چاقوی متهم به سینه شهید مختوم‌نژاد وارد می‌شود.

سرباز مختوم‌نژاد که با رشادت و دلاوری فراوان وظایف خود در حفظ امنیت را انجام می‌داد بر اثر شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مراسم تشییع پیکر شهید عبدالجبار مختوم‌نژاد صبح روز دوشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۰ با حضور سردار رحیمی؛ فرمانده انتظامی وقت تهران بزرگ و سردار قاسم رضایی؛ جانشین وقت فرمانده نیروی انتطامی کل کشور در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد.

بیوگرافی شهید عبدالجبار مختوم‌نژاد

سرباز شهید عبدالجبار مختوم‌نژاد متولد ۱۳۸۰ و اهل و ساکن شهر گنبد استان گلستان بود.

منبع:تسنیم