خسروپناه: آتش‌نشانان مصداق بارز ایثارگری برای حفظ جامعه انسانی هستند
خسروپناه: آتش‌نشانان مصداق بارز ایثارگری برای حفظ جامعه انسانی هستند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خدمات آتش‌نشانان مصداق بارز ایثارگری برای حفظ جامعه انسانی بوده و لازم است فعالیت‌های مناسب رسانه‌ای برای بیان این ایثارگری‌ها انجام شود.

 حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه به‌ مناسب روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، صبح امروز با حضور در ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۱۸ (شهید قاسملو) شهر تهران، ضمن تقدیر از فعالیت‌های مجموعه آتش‌نشانی برای حفظ از مردم در هنگام خطرهای مختلف گفت: به‌ گمان بسیاری، خدمات آتش‌نشانی صرفا در مورد آتش‌سوزی و حریق است و این در حالی است که مجموعه خدمات این سازمان، هر نوع خطر و مشکلی را که برای عموم مردم است، شامل می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بر همین اساس باید فعالیت‌های سازمان آتش‌نشانی را از مصادیق ایثارگری برای حفظ جان جامعه انسانی از خطرات متنوع دانست؛ خطراتی که ممکن است برای دورکردن دیگران از آن خود شخص نیز آسیب ببیند؛ همچنان که در سال‌های گذشته شاهد این موضوع بودیم.

لزوم تقدیر از فعالیت‌ها و زحمات آتش‌نشانان

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرامی‌داشتن یاد شهدای آتش‌نشان به‌ویژه شهیدان حادثه پلاسکو گفت: شهدای آتش‌نشان در یک غربت قرار گرفته‌اند و در رسانه‌ها کمتر به آنها پرداخته می‌شود و لازم است با انجام فعالیت‌های مناسب رسانه‌ای و تبلیغی در قالب‌های گوناگون فعالیت‌های آتش‌نشانی به عموم مردم، بیشتر شناسانده شوند که استفاده از قالب‌های مختلف هنری نیز در این معرفی موثر خواهد بود.

خسروپناه با اشاره به خطرات شغل آتش‌نشانی و لزوم تقدیر از فعالیت‌ها و زحمات سازمان‌های آتش‌نشانی در سراسر کشور گفت: توجه به موضوعات معنوی قبل از فعالیت‌های روزانه و خصوصا قبل از عملیات‌هایی که انجام می‌شود، می‌تواند در حفظ مردم و حفاظت خود از خطرات موثر باشد.

به گزارش زیرنویس،  در این دیدار دانش‌آموزان ابتدایی دبستان شهید باهنر منطقه شش آموزش و پرورش شهر تهران نیز حضور داشتند.

منبع:ایسنا