ساخت بیمارستان های ۱۰۰۰تختخوابی در کشور
ساخت بیمارستان های ۱۰۰۰تختخوابی در کشور

  به گزارش زیرنویس به نقل از مهر، بهروز رحیمی، در گفتگوی تلویزیونی پیرامون اقدامات وزارت بهداشت در حوزه بیمارستان سازی، گفت: وزارت بهداشت در دولت سیزدهم ۱۵ هزار و ۹۱۰ تخت تحویل داده است. وی با عنوان این مطلب که همه بیمارستان‌های جنرال ما بخش کودکان را دارند، به بیمارستان کودکان حکیم اشاره کرد […]

 

به گزارش زیرنویس به نقل از مهر، بهروز رحیمی، در گفتگوی تلویزیونی پیرامون اقدامات وزارت بهداشت در حوزه بیمارستان سازی، گفت: وزارت بهداشت در دولت سیزدهم ۱۵ هزار و ۹۱۰ تخت تحویل داده است.

وی با عنوان این مطلب که همه بیمارستان‌های جنرال ما بخش کودکان را دارند، به بیمارستان کودکان حکیم اشاره کرد و افزود: ولی محدود بیمارستانی را شما پیدا می‌کنید با این مشخصات بتواند فقط ویژه کودکان در تمام سطوح تخصصی و فوق تخصصی ارائه خدمات بدهد.

رحیمی ادامه داد: استراتژی که وزارت بهداشت دارد، این است که بتوانیم تمام خدمات بهداشتی و درمانی را در استان‌ها ارائه بدهیم و نقل و انتقال بیمار در بین استانی به حداقل برسد.

معاون وزیر بهداشت، با اشاره به سیاست توزیع عادلانه خدمات درمانی در مناطق مختلف کشور، اظهار داشت: بیمارستان کودکان بندرعباس با ۱۲۰ تخت تا دو سه هفته آینده قابلیت افتتاح را دارد، یا بیمارستان‌های ۳۲ تخت، بیمارستان‌های ۶۴ تا ۵۰۰ تختخوابی را در سراسر کشور داریم.

وی افزود: در کل کشور برنامه ریزی ما این طوری است که بتوانیم نسبت جمعیت به تخت را به عددی برسانیم که نسبت به منطقه عدد امیدوارکننده‌ای باشد. ۵۰ هزار تختی که داریم می‌سازیم کاملاً پراکندگی کشوری دارد و برخی از مناطق خاص هم مثل جنوب استان تهران که واقعاً محرومیت خاصی در سطح ارائه خدمات بهداشتی درمانی داشتند، هدفگذاری ویژه‌ای هم برای این منطقه‌ها شده است.

رحیمی در خصوص برنامه وزارت بهداشت برای ساخت ۱۰ کلان بیمارستان در کشور، گفت: یکی از استراتژی‌های وزارت بهداشت، احداث بیمارستان‌های بزرگ و کلان بیمارستان مثل بیمارستان حضرت مهدی، بیمارستان غدیر است و الان در استان‌های گیلان مازندران، مشهد، هرمزگان، اراک، اردبیل و همدان، پروژه هزار تختخوابی را تعریف کردیم بیمارستان بین ۵۰۰ تا هزار تخت خوابی که می‌تواند بیمارستان‌های مادر باشد.

منبع: سلامت نیـوز