ارتش ارواح که ورق را در جنگ برگرداند!
ارتش ارواح که ورق را در جنگ برگرداند!

زمانی که آمریکایی ها موفق شدند از طریق جبهه غربی وارد اروپا شوند، می‌دانستند که نبرد پیش رو تا رسیدن به آلمان، نبرد دشواری خواهد بود.

آلمانی‌ها جنگ بسیار خوبی را انجام دادند، زیرا آنها تسلیحات برتر را در اختیار داشتند و آمریکا با سرعت بسیار زیاد تانک‌ها و پیاده نظام خود را از دست می‌داد، این همان چیزی است که منجر به ایجاد ارتش ارواح شد که در بسیاری از مأموریت‌های متحدین در طول سال های ۱۹۴۴ و ۱۹۴۵ شرکت کرد.

این ارتش به اصطلاح ارواح متشکل از نیروهای ویژه‌ای بود که برای اجرای عملیات‌های نظامی بزرگ آموزش دیده بودند. در طول دو سال جنگ، ارتش ارواح با استخدام بیش از ۱۱۰۰ هنرمند، هنرپیشه، معمار و متخصص صدا که مهارت های لازم برای تولید میدان های جنگ جعلی را داشتند، حتی بزرگتر شد.

از نزدیک تشخیص تقلبی بودن این تانک‌ها بسیار آسان بود، اما در بیشتر موارد، دشمنان از فاصله حداقل دو مایلی اطلاعات جمع آوری می کردند که حتی با دوربین دوچشمی تشخیص یک تانک واقعی M4 Sherman از یک مخزن تقلبی و بادی دشوار خواهد بود.

یکی دیگر از عوامل جالب، چتربازان جعلی بود که از هواپیماها در موقعیت‌های خاصی با چتر نجات می‌افتند و نیروهای آلمانی را گیج می‌کردند.

منبع: history of yesterday

 

منبع: خبـرآنلاین