راه اندازی تله کابین برای  دانشجویان علوم و تحقیقات
راه اندازی تله کابین برای  دانشجویان علوم و تحقیقات

تله کابین واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با هدف سهولت در حمل و نقل اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه سرانجام راه‌اندازی شد.

 این تله کابین از رو به روی دانشکده انسانی تا رو به روی دانشکده فنی (بلندترین بخش سایت دانشگاه علوم و تحقیقات ) ادامه دارد و برای اساتید و دانشجویان، این امکان را فراهم می کند تا در کوتاه ترین زمان و کمتر از ۱۰ دقیقه مسیر را طی کنند.

تله کابین دانشجویان علوم و تحقیقات

این تله کابین پس از گذشت حدود پنج سال از حادثه انحراف و واژگونی یک اتوبوس حمل و نقل دانشجویان واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی می‌شود.

برخی مسئولان و کارشناسان معتقدند اگر تله کابین واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که چهار سالی از شروع ساخت آن تا زمان وقوع حادثه گذشته بود، زودتر به بهره برداری رسیده بود، اتفاق تلخ واژگونی اتوبوس و مرگ ۱۰ جوان دانشجو رخ نمی داد.

روز سه‌شنبه چهارم دی‌ سال ۱۳۹۷ بر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ۹ دانشجو و نیز راننده جان باختند و ۲۶ دانشجوی دیگر زخمی شدند.

تله کابین, دانشگاه آزاد, دانشگاه علوم و تحقیقات - راه اندازی تله کابین برای دانشجویان علوم و تحقیقات

براساس گزارش ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی که در مجلس قرائت شد، دانشگاه آزاد به عنوان کارفرما و متولی امور حمل و نقل دانشجویان در واحد علوم تحقیقات و شرکت «مهران گشت» مقصر این حادثه تلخ شناخته شدند.

منبع :خبرگزاری جمهوری اسلامی