انیمیشن با طعم هوش مصنوعی؛ صداوسیما وارد میدان شد
انیمیشن با طعم هوش مصنوعی؛ صداوسیما وارد میدان شد

رئیس مرکز کودک و نوجوان سازمان صداوسیما اعلام کرد که سازمان صداوسیما قصد دارد با بهره‌گیری از هوش مصنوعی گام تازه‌ای در تولید انیمیشن بردارد. باشگاه خبرنگاران جوان؛ نفیسه خلیلی – محمد صادق باطنی، رئیس مرکز کودک و نوجوان سازمان صداوسیما با اشاره به تحولات گسترده در حوزه فناوری، تأکید کرد هوش مصنوعی یکی از […]


رئیس مرکز کودک و نوجوان سازمان صداوسیما اعلام کرد که سازمان صداوسیما قصد دارد با بهره‌گیری از هوش مصنوعی گام تازه‌ای در تولید انیمیشن بردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ نفیسه خلیلی – محمد صادق باطنی، رئیس مرکز کودک و نوجوان سازمان صداوسیما با اشاره به تحولات گسترده در حوزه فناوری، تأکید کرد هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین ابزار‌های تحول آینده است که تأثیر آن در زندگی بشر روزبه‌روز ملموس‌تر می‌شود.

باطنی با بیان اینکه از حدود ۳۰ سال پیش تحقیقات درباره هوش مصنوعی آغاز شده است، گفت: امروز شاهد تحقق پیش‌بینی‌های سه دهه گذشته هستیم و در حال ترسیم آینده‌ای هستیم که تمام قواعد زندگی بشر را دستخوش تغییر می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت همگامی با این تحولات، افزود: نسل جدید با ابزار‌ها و شیوه‌های تازه‌ای مواجه است و ما نیز باید بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم.

باطنی صنعت انیمیشن را یکی از ویژه‌ترین حوزه‌های هنری و رسانه‌ای دانست که هوش مصنوعی حرف‌های تازه‌ای برای آن دارد. او گفت: در مرکز کودک و نوجوان صداوسیما تلاش می‌کنیم از تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره‌مند شویم تا از روند تغییرات عقب نمانیم و بتوانیم پیام‌های تازه‌ای به نسل امروز منتقل کنیم.

کد ویدیو

رئیس مرکز کودک و نوجوان صداوسیما در ادامه با اشاره به چالش‌های پیش روی انیمیشن‌سازی با هوش مصنوعی تصریح کرد: در سطح جهانی این سؤال مطرح است که آیا انیمیشن‌سازی با هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین هوش انسانی شود؟ تجربه‌ها تاکنون موفق نبوده‌اند، چرا که روح هنری لازم در آثار تولیدشده توسط هوش مصنوعی وجود ندارد.

وی افزود: اگرچه ممکن است سطح خلاقیت هوش مصنوعی در برخی موارد بالاتر از انسان باشد، اما آن عمق معنایی که یک اثر هنری را ماندگار می‌کند، هنوز از سوی هوش مصنوعی حاصل نشده است. با این حال، روند تحولات بسیار سریع است و به نظر می‌رسد آینده انیمیشن با چالش‌ها و فرصت‌های بزرگی همراه خواهد بود.

+

ازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟ ۲۲ آذر ۱۴۰۴

تحلیل جامعه‌شناختی کاهش ازدواج و فرزندآوری در ایرانازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟

چهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی ۱۷ آبان ۱۴۰۴

لزوم تمرکز بر خدمت به جای زندگی خصوصیچهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی

زیرنویس را در شبکه‌های اجتماعی همراهتان داشته باشید