به گزارش زیرنویس، محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۸ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: شب گذشته جلسه‌ای ۳ ساعته بین رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار […]

به گزارش زیرنویس، محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۸ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: شب گذشته جلسه‌ای ۳ ساعته بین رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: در نهایت جمع‌بندی اولیه این شد که ما در طول برنامه هفتم توسعه بتوانیم بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان را به سرانجام برسانیم و هدف گذاری شد که تا پایان برنامه هفتم شاهد تحقق این موضوع باشیم. تلاش ما بر این اساس است که تا پایان برنامه هفتم بتوانیم بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را محقق کنیم.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع مهم دیگر آن بود که اصلاحات ساختاری لازم در صندوق‌های بازنشستگی انجام شود تا مشکل ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی مرتفع شود.

زنگنه در ادامه گفت: لایحه دولت ۱۱۸ ماده دارد که کمیسیون تلفیق ۱۲۱ ماده الحاقی را به لایحه اضافه کرد، منتها با تدبیر رئیس مجلس و جهت تأمین نظر دولت، این مواد الحاقی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد. کمیسیون هر روز از ساعت ۶ عصر در جلساتی به بررسی مواد الحاقی می‌پردازد. تاکنون ۲۰ ماده از ۱۲۱ ماده الحاقی در کمیسیون تلفیق تصویب شده و ۱۰ مورد مراعا مانده که به زودی بررسی می‌شود. لذا حداکثر ۳۰ ماده از ۱۲۱ ماده الحاقی در کمیسیون تلفیق پذیرفته می‌شود و به صحن ارجاع خواهد شد.

منبع: مـهر