به گزارش زیرنویس، ایمان رجایی سیاهمزگی جوان گیلانی ۳۳ ساله بعد از تصادف مرگبار در کنگان بوشهر با اهدای عضو به ۸ بیمار، جانی دوباره بخشید. این جوان که متاهل و صاحب فرزندی ۳ساله است چند سال قبل نسبت به دریافت کارت اهدای عضو اقدام کرده بود و خانواده‌اش هم با نیت خیر و احترام […]

به گزارش زیرنویس، ایمان رجایی سیاهمزگی جوان گیلانی ۳۳ ساله بعد از تصادف مرگبار در کنگان بوشهر با اهدای عضو به ۸ بیمار، جانی دوباره بخشید.

این جوان که متاهل و صاحب فرزندی ۳ساله است چند سال قبل نسبت به دریافت کارت اهدای عضو اقدام کرده بود و خانواده‌اش هم با نیت خیر و احترام به خواسته قلبی فرزندشان از رشت در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز حضور پیدا کرده و برای اهدای عضو فرزندشان رضایت رسمی خود را اعلام کردند.

این جوان که متولد روستای علیسرای سیاهمزگی در شهرستان شفت بود دوران نوجوانی‌اش را در محله عینک رشت گذراند و سپس در جستجوی شغل عازم استان بوشهر شد. رجایی ساکن شهر جَم در بوشهر و در شغلِ سنگ کاری، نماکاری و کاشی کاری ساختمان مهارت پیدا کرده بود . او چند روز قبل هنگامی که با پراید وانتش عازم محل کارش بود با سهل انگاری یک راننده سواری پراید دچار حادثه و به بیمارستان امام خمینی کنگان در بوشهر منتقل شد.

دکتر سیده انسیه سجادی‌زاده رئیس بیمارستان امام خمینی کنگان با اشاره به بستری شدن ایمان رجایی سیاهمزگی در این بیمارستان توضیح داد که بعد از تشخیص مرگ مغزی، او با بالگرد اورژانس هوایی ۱۱۵ بوشهر به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز اعزام شد.

رئیس بیمارستان امام خمینی کنگان ضمن تشکر از ایثار این خانواده بزرگوار گفت: این اولین اعزام فرد مرگ مغزی در سال جاری از طریق این مرکز درمانی برای اهدای عضو بود.

علیرضا باقری رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: هفدهم مهرماه برای اولین بار شاهد انتقال فرد مرگ مغزی شده به خارج از استان بودیم.

باقری اظهار داشت: پس از کسب رضایت از خانواده گران‌قدر بیمار، هماهنگی‌های لازم با بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا شیراز جهت برداشت عضو انجام شد.

وی گفت: بی‌شک ایثار در خون خانواده‌های اهداکننده عضو، جریان دارد و باید بدانیم که با این اقدام خیرخواهانه، عزیزانمان می‌توانند در تَن و جان دیگری نفس بکشند.

نزدیکان ایمان رجایی سیاهمزگی به کلانشهر گفتند که او متاهل و صاحب یک فرزند ۳ساله است.

این جوان چند سال قبل نسبت به دریافت کارت اهدای عضو اقدام کرده بود و خانواده‌اش هم با نیت خیر و احترام به خواسته قلبی فرزندشان از رشت در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز حضور پیدا کرده و برای اهدای عضو فرزندشان رضایت رسمی خود را اعلام کردند.

چند تَن از دوستان گیلانی او که به سوگش نشسته‌اند هم از حُسن اخلاق، مهربانی وجدان کاری‌اش سخن گفتند و به کلانشهر توضیح دادند که علی رغم غم بزرگی که خانواده، اطرافیان و دوستان ایمان بابت فقدانش دارند اما به نوعی خشنودند که این جوان با دوراندیشی و ایثار خانواده‌اش دست کم جان ۸ بیمار را با اهدای قلب، کلیه‌ها، چشم‌ها و… از مرگ نجات داده و به نوعی همچنان برای ما زنده است.

پیکر این جوان بعد از اهدای عضو در بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا شیراز صبح امروز به رشت منتقل شد. بعد از مراسم خداحافظی خانواده و اطرافیانش در منزل پدری واقع در عینک، او به زادگاهش واقع در روستای علیسرای سیاهمزگی در شهرستان شفت منتقل و در جوار مسجد ابوالفضل علیسرای سیاهمزگی به خاک سپرده شد.

منبع خبر: رکنـا