واکنش داروخانه‌ها به توزیع شیرخشک با کد ملی نوزاد
واکنش داروخانه‌ها به توزیع شیرخشک با کد ملی نوزاد

رئیس انجمن داروسازان ایران، در واکنش به تصمیم سازمان غذا و دارو برای توزیع شیرخشک با کد ملی نوزاد در داروخانه ها، نامه ای نوشت.

به گزارش زیرنویس،بر اساس تصمیم سازمان غذا و دارو، از ۲۰ مهر ۱۴۰۲، توزیع شیرخشک در داروخانه‌ها فقط با کارت ملی نوزاد انجام می‌شود.

این در حالی است که شهرام کلانتری خاندانی رئیس انجمن داروسازان ایران، در نامه‌ای به رئیس سازمان غذا و دارو، این تصمیم را برای داروخانه‌ها هزینه بر دانست و خواهان افزایش حاشیه سود فروش شیرخشک برای داروخانه‌ها شد.

به دنبال کمیاب شدن شیرخشک و قاچاق این فرآورده، سازمان غذا و دارو تصمیم گرفت از طریق تولید و واردات، تأمین شیرخشک را فراهم کند.

منوچهر دادگرنژاد مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: برنامه توزیع شیرخشک مورد نیاز هر استان بر اساس الگوی مصرف سال ۱۴۰۱، میزان موالید سال جاری و نیاز تعیین و به صورت ماهانه بازنگری می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی ما تأمین شیرخشک مورد نیاز کشور، روان شدن فرآیند توزیع و البته مقابله با قاچاق این فرآورده مهم غذایی است.

در همین حال، رئیس انجمن داروسازان ایران، در نامه‌ای به سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو، خواستار توجه به هزینه‌های سر بار ناشی از الزام به ثبت اقلام با حاشیه سود کم مشابه شیرخشک های رگولار در سامانه تیتک شد.

واکنش داروخانه ها به توزیع شیرخشک با کد ملی نوزاد

وی در این نامه آورده است: همکاران ما در داروخانه‌ها، نسبت به مشکلات زیرساخت اینترنت در کشور و عدم دسترسی به سامانه تیتک در ساعاتی از شبانه روز و ایام هفته، گلایه مند بوده و خواستار اصلاح حاشیه سود داروها و اقلام با حاشیه سود کم هستند.

منبع: مـهر