خداحافظی اراک با پل خیبر/ جمع آوری این پل هدفگذاری شد
خداحافظی اراک با پل خیبر/ جمع آوری این پل هدفگذاری شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: جمع آوری پل خیبر که در هسته مرکزی شهر واقع شده است با رویکرد حفظ بنای تاریخی بازار اراک در دستور کار مسئولان قرار دارد.

 

به گزارش زیرنویس، علی اکبر اسدی اظهار کرد: بر اساس مکاتبات رسمی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، یکی از موانع ثبت جهانی بازار اراک و حفظ هویت فرهنگی شهر، پل خیبر است که باید در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اکنون اجرای طرح پیاده راه در هسته مرکزی شهر نیز مدنظر قرار دارد از این رو این مهم باید بر اساس یک برنامه زمان بندی و لحاظ کردن محدودیت‌های ترافیکی صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با بیان اینکه با اجرای این طرح، خیابان محسنی و حصار کارکرد دسترسی به بازار را دارند افزود: با اجرای طرح پیاده راه مغازه‌های بازار رونق بیشتری می‌گیرد و شهروندان اطمینان خاطر داشته باشند که ملاحظات پدافندی و زمانی لازم برای تردد و جابجایی کالای بازاریان پیش بینی می‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه طرح جمع آوری پل خیبر اراک از سوی مسئولان شهری هدفگذاری شده است، گفت: مشکل اصلی اجرای این طرح، تردد اتوبوس‌های مرکز شهر (ابتدای خیابان شهید رجایی) است که در هنگام دور زدن باعث ترافیک می‌شوند که تدابیر لازم برای اصلاح و ساماندهی این مسیر نیز اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: تأمین منافع و افزایش رضایتمندی شهروندان در اجرای طرح‌های عمرانی شهری در اولویت اقدامات مسئولان امر قرار دارد و حفظ بازار تاریخی اراک به عنوان هویت اصلی شهر نیز باید مورد توجه ویژه باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی یکی از مشکلات را تمرکز روی هسته مرکزی شهر عنوان کرد و گفت: با توجه به اجرای طرح پیاده راه و کاهش حجم تردد خودروها در هسته مرکزی شهر، سه بازارچه برای سهولت دسترسی شهروندان در مناطق دیگر شهر ایجاد شده و جانمایی چهار بازارچه دیگر نیز در حال انجام است.

منبع: مـهر