ماجرای ساعت میلیاردی مصطفی میرسلیم و واکنش ها به آن
ماجرای ساعت میلیاردی مصطفی میرسلیم و واکنش ها به آن

هفته گذشته مصطفی میرسلیم و جلال رشیدی کوچی که هر دو نماینده مجلس هستند با حضور در برنامه تهران ۲۰ به مناظره پیرامون موضوع خودرو پرداختند که با حواشی زیادی روبه‌رو شد. به غیر از اظهارنظرهای عجیب میرسلیم در دفاع از خودروهای داخلی،‌ موضوع دیگری که سوژه رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی شد، ساعت مچی چندمیلیارد تومانی نماینده تهران بود که او در توییتی این موضوع را تکذیب کرد.

واکنش ها به ماجرای ساعت میلیاردی مصطفی میرسلیم
ساعت لوکسPatek Philippe 7140g-001 که گفته می‌شود در مناظره اخیر به دست میرسلیم بوده است.

 

به گزارش زیرنویس،مناظره تلویزیونی سید مصطفی میرسلیم، نماینده تهران و جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس درباره واردات خودروهای خارجی که دوشنبه اول خرداد در برنامه «تهران ۲۰» شبکه پنج سیما صورت گرفت حواشی زیادی به دنبال داشت و اظهارنظرهای میرسلیم درباره خودروهای داخلی دستمایه شوخی بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی شد. اما گویا آنچه بیش از همه میرسلیم را عصبانی کرده، گمانه زنی ها درباره قیمت ساعت مچی است که او در این مناظره تلویزیونی به دست داشت.

واکنش ها به ماجرای ساعت میلیاردی مصطفی میرسلیم
بنا به برخی ادعاها این ساعت نیز مدل دیگری از برند پتک فیلیپ است: Patek Philippe PW980

 

برخی با انتشار تصویر ساعت مچی مصطفی میرسلیم مدعی شده‌اند که این ساعت یک برند لوکس سوئیسی به نام پَتِک فیلیپ (Patek Philippe) است و قیمت آن را بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دلار (۵ تا ۶ میلیارد تومان) تخمین زده‌اند.

واکنش ها به ماجرای ساعت میلیاردی مصطفی میرسلیم

 

واکنش مصطفی میرسلیم به ماجرای ساعت لاکچری اش

میرسلیم نیز در یک توییت تازه در این رابطه آنچه را که درمورد لباس و ساعت او مطرح شده تکذیب کرد. او در توییتر خود نوشت:

انتشار مطالب غیرمستند و تخریبی علیه افرادی که نسبت به برخی روش‌ها در زمینه تامین نیازهای کشور نظر انتقادی دارند نشانه ضعف استدلال هتاکان است و موجب ظلم به مردم با مانع تراشی برای آگاهی آنان می‌شود.

آنچه درباره لباس و ساعت این جانب مطرح شده تکذیب می‌شود و شایسته است حتما به نحو مقتضی اشاعه دهندگان آن، اباطیل مطالب خود را اصلاح و جبران کنند والا پیگیری قانونی خواهم کرد.

واکنش ها به ماجرای ساعت میلیاردی مصطفی میرسلیم

 

پیش‌تر نیز مصطفی میرسلیم که همواره به الزام حمایت و استفاده از خودروهای داخلی تاکید دارد، به خاطر پوشیدن کفش برند آمریکایی ریباک در صحن مجلس جنجال به پا کرده بود.

واکنش ها به ماجرای ساعت میلیاردی مصطفی میرسلیم

واکنش تند «جمهوری اسلامی» به ماجرای ساعت میلیاردی میرسلیم

روزنامه «جمهوری اسلامی» در یادداشتی به شدت از مصطفی میرسلیم انتقاد کرد. در این مطلب این‌طور آمده است:

مردم حتی اگر به ظاهر نتوانند کاری بکنند، در آستان خداوند، دستی بلند و آبرویی محترم دارند که چون لب باز کنند، خیلی چیز‌ها تغییر می‌کند. به همین دلیل است که ساعتِ فلان مارکِ برندِ خارجی فلان شخصِ مدافعِ سرسختِ خودروسازانِ داخلی، خیلی به چشم آمد.

مردم می‌پرسند کالای داخلی فقط خودرو است یا شامل کفش و ساعت هم می‌شود؟ آقایی که میان خودروی ۲۰۶ ساخته دوستان و لندکروز فرقی نمی‌بیند، چرا کفش داخلی و ساعت داخلی استفاده نمی‌کند؟ تازه کفش داخلی و ساعت داخلی هیچگاه جان مردم را در معرض خطر قرار نمی‌دهد به خلاف خودروهایی که احتمالاً عامل اصلی مرگ و میر در جاده هستند .

جناب به این فکر نمی‌کند که محصول ملی در خدمت به ملت است که ارزش پیدا می‌کند نه این که ملت را به گرو بردارد.

ساعت برند سوئیسی به نام پَتِک فیلیپ بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دلار (۵ تا ۶ میلیارد تومان) قیمت دارد! تازه برخی‌ها هم می‌گویند قیمتِ جهانی آن ۲۶۵ هزار دلار است یعنی به پولِ بی‌زبانِ ما می‌شود حدودا ۳۰ میلیارد تومان!

ان‌شاالله شما هم باور نکنید که یک کارگزار نظام اسلامی، چنین خاصه خرجی‌هایی بکند. ان‌شاالله فتوشاپ باشد.

اگر آن ساعت از راه حلال است، صاحبش باید حساب پس بدهد و اگر – خدای نکرده – از حرام است برای دستبند‌های آتش اماده باشد. سنتِ خداوند برای همه بر عدالت است. با هیچ‌کس به مصلحت سنجی رفتار نمی‌کند حتی اگر عضو مجمع تشخیص مصلحت باشد!

واکنش ها به ماجرای ساعت میلیاردی مصطفی میرسلیم

 

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی نیز با اشاره به ادعای میرسلیم در مناظره جنجالی‌اش که گفته بود «پژو ۲۰۶ و لندکروز فرقی با هم ندارند»، این کنایه را به او زده‌اند که ساعت سوئیسی پتک فیلیپ چه فرقی با ساعت های ایرانی مثل پارس حساب دارد؟

واکنش سلبریتی ها به «تفاوت نداشتن لندکروز و پژو ۲۰۶»

ادعای میرسلیم درباره عدم تفاوت لندکروز و پژو ۲۰۶ دستمایه شوخی های زیادی در فضای مجازی شد؛ به‌طوری که چهره های شناخته شده عرصه هنر و ورزش نیز بی‌تفاوت از آن عبور نکردند.

ثریا قاسمی، بازیگر پیشکسوت با انتشار یک استوری در اینستاگرام این‌طور به این موضوع واکنش نشان داد:

واکنش ها به ماجرای ساعت میلیاردی مصطفی میرسلیم

 

شایان مصلح، بازیکن سابق تیم های پرسپولیس و سپاهان که اکنون در سفر کربلاست نیز این‌طور نوشت:

واکنش ها به ماجرای ساعت میلیاردی مصطفی میرسلیم

 

منبع:روزیاتو