ابلاغ ارائه دو واحد درس اختیاری مکتب شهید سلیمانی به دانشگاه‌ها
ابلاغ ارائه دو واحد درس اختیاری مکتب شهید سلیمانی به دانشگاه‌ها

حضور من در این مراسم به خاطر توضیح و گزارش راجع به دو واحد درس عمومی اختیاری مکتب شهید سلیمانی است که در شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ به تصویب رسیده است

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی از ابلاغ مصوبه ارائه دو واحد درس عمومی اختیاری مکتب شهید سلیمانی به دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش زیرنویس،سردار رحیم صفوی در شصت و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی کشور که امروز در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در حال برگزاری است، گفت: حضور من در این مراسم به خاطر توضیح و گزارش راجع به دو واحد درس عمومی اختیاری مکتب شهید سلیمانی است که در شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ به تصویب رسیده و به تمام رؤسای دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی خطاب به معاونان آموزشی اظهار کرد: اگر می‌توانید از مهرماه ۱۴۰۲ این درس را ارائه دهید.

هدف از ایجاد این درس آشنایی دانشجویان با مکتب شهید سلیمانی  است

سردار صفوی با اشاره به اهداف ایجاد درس دو واحدی عمومی اختیاری آشنایی با مکتب شهید سلیمانی، گفت: هدف از ایجاد این درس، ساختن نسل جوان و انتقال مکتب سلیمانی به نسل حال و آینده است. چرا که هدف اساسی در جنگ شناختی، تبیین در ادراک، ذهنیات، نگرش، بینش و اندیشه نسل جوان ما است.

 

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی یکی دیگر از اهداف ایجاد این درس را آشنایی دانشجویان با مکتب شهید سلیمانی در راستای جبهه مقاومت دانست و گفت: باید روی بحث جبهه مقاومت بیشتر تلاش کنید. دانشجویان سؤال‌هایی در این زمینه می‌پرسند که چرا به سوریه و یمن کمک می‌کنیم؟ اگر استاد، استاد مسلطی باشد، می‌تواند به خوبی پاسخ دهد.

وی از دیگر اهداف ایجاد این درس را به آشنایی با تفکر و اندیشه‌های شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان انسان ساخته شده در مکتب انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: بیش از دو، سه سال است که روی این بحث کار علمی انجام می‌دهیم. بیش از ۱۰ کتاب در این زمینه چاپ شده است، منابع و سرفصل‌های لازم این درس مشخص شده است، منابع کتاب ما آماده است و یک سری کتاب در این زمینه داده می‌شود.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی همچنین به ایجاد کمیته تخصصی توسعه فرهنگ مقاومت و پایداری در معاونت آموزشی وزارت علوم اشاره کرد که مسؤلیت آن به وی واگذار شده است.

وی با بیان این که این سرفصل‌ها مقدماتی است، گفت: شما می‌توانید نظر دهید ولی برای شروع با همین سرفصل‌ها شروع کنید. سال آینده می‌توانیم آن را اصلاح کنیم و برای ارائه این واحد درسی نیز از اساتیدی استفاده کنید که بتوانند این سرفصل‌ها را ارائه کنند.

سردار صفوی همچنین از آمادگی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی برای برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی برای اساتید خبر داد.

منبع:ایسنا