متادون بیشتر از موادمخدر مصرف می شود
متادون بیشتر از موادمخدر مصرف می شود

  به گزارش زیرنویس، روح الله حسین آبادی، ضمن تقدیر از زحمات پلیس در جمع‌آوری معتادان، افزود: بسیاری از این افراد معتاد متجاهر نیستند و زخم باز یا کارتن خواب هستند که وزارت بهداشت در مورد زخم بازها منع پذیرش دارند اما باید اینها را ساماندهی کنند. به گفته وی، زخم بارها باید در بیمارستانی […]

 

به گزارش زیرنویس، روح الله حسین آبادی، ضمن تقدیر از زحمات پلیس در جمع‌آوری معتادان، افزود: بسیاری از این افراد معتاد متجاهر نیستند و زخم باز یا کارتن خواب هستند که وزارت بهداشت در مورد زخم بازها منع پذیرش دارند اما باید اینها را ساماندهی کنند.

به گفته وی، زخم بارها باید در بیمارستانی پذیرش شوند و بعد به کمپ منتقل شوند که حدود ۶۰ درصد از افرادی که به عنوان معتاد متجاهر جمع‌آوری می‌شوند در واقع همین زخم بازها هستند.

حسین آبادی ادامه داد: دومین وظیفه وزارت بهداشت ارائه مجوز به مراکز ماده ۱۶( نگهداری معتادان متجاهر) است که این مراکز چون درمانی است باید وزارت بهداشت نظارت کند؛ پزشک و روانشناس به این مراکز بفرستند و در نهایت ستاد مبارزه با مواد مخدر کارگاه‌هایی ایجاد کنند که حرفه‌ای این افراد بیاموزند.

مصرف متادون از مصرف مواد مخدر بیشتر است

وی افزود: مصرف متادون از مصرف مواد مخدر در تهران بیشتر است و از وزیر بهداشت می‌خواهیم که روی این موضوع نظارت کند؛ من دستورالعملی پیدا نکردم کسی که متادون به جای مواد مخدر مصرف کند و وزارت بهداشت به صورت ویژه به موضوع ورود کند.

حسین آبادی تصریح کرد: یک سری نهادها به عمل به وظیفه خود نمی‌کنند که شعبه‌ای برای ترک فعل‌ها ایجاد می‌کنیم؛ باید ستاد مبارزه با مواد مخدر معتادی که ترک کرده را رها نکند و پیگیری کند.

تشکیل کارگروه پلاک قرمزها

وی افزود: برای پلاک قرمزها هم یک کارگروهی در پلیس مواد مخدر تشکیل داده‌ایم و این پلاک‌ها را به دقت رصد می‌کنیم و از مالکان آنها تعهد می‌گیریم.

وی افزود: به بنگاه‌ها هم نظارت می‌کنیم که خانه‌ها را به افراد بی هویت اجاره ندهند.

حسین آبادی ادامه داد: متادون را اطلاع دارم مسئولان وزارت بهداشت پیگیر حل مساله هستند اما نمی‌دانم چرا یکسری وجود دارند که نمی‌خواهند این موضوع حل شود؛ در یک مملکت ۸۰ میلیونی نباید ۸ هزار مرکز متادون داشته باشیم و نهایتاً باید ۶۰۰ تا ۷۰۰ مرکز باشد.

منبع: مـهر