پرداخت تسهیلات صندوق امدادولایت «غیرحضوری» می‌شود
پرداخت تسهیلات صندوق امدادولایت «غیرحضوری» می‌شود

  علی عاشوری در نشستی خبری ضمن تبریک سالروز تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: بعد از گذشت هشتمین سال از زمان تاسیس صندوق امدادولایت ، زحماتی که کشیده شد آرام آرام ثمرات خود را نشان می‌دهد. استقبال خوبی در سطح جامعه شده و علاوه بر جامعه مددجویی و اقشار تحت پوشش، سایر نیازمندان […]

  علی عاشوری در نشستی خبری ضمن تبریک سالروز تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: بعد از گذشت هشتمین سال از زمان تاسیس صندوق امدادولایت ، زحماتی که کشیده شد آرام آرام ثمرات خود را نشان می‌دهد. استقبال خوبی در سطح جامعه شده و علاوه بر جامعه مددجویی و اقشار تحت پوشش، سایر نیازمندان جامعه نیز از صندوق امدادولایت و خدمات آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: شاید در روزهای اول تاسیس صندوق امدادولایت تصور بر این رشد و نموی که اکنون در صندوق است، وجود نداشت که گواه آن پرداخت بیش از ۱۶ هزار و ۴۹۲ میلیارد تسهیلات به بیش از ۲ میلیون نفر طی این مدت بوده است.

عاشوری خاطر نشان کرد: ارائه خدمات در بسترهای مجازی و خدمات غیرحضوری و تسهیلات در بستر اینترنت بانک و موبایل بانک گواه رشد صندوق است و این نشان می‌دهد که بستر قرض الحسنه در کشور ما فراهم است.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: جای خالی صندوق در خدمات امداد وجود داشت، هرچند که این خدمات را در گذشته در بسترهای دیگر و با استفاده از ظرفیتهای بانکها ارائه می‌کردیم، باوجود پایه‌گذاری صندوق امدادولایت  این خدمات اکنون در بستر جدید ارایه می‌شود و رضایتمندی خوبی در جامعه مددجویی ایجاد شده است.

عاشوری با بیان اینکه باید این خدمات با حفظ کرامت و آبرو و شان و شخصیت این افراد باشد، گفت: رضایتمندی خوبی در مجموعه ما ایجاد شده است و شعار ما این است که فضایی ایجاد کنیم که اینجا محل تجمع خیران باشد.

به گفته وی و باتوجه به اینکه سال گذشته طبق بودجه پیش بینی شده باید حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شد، میزان پرداخت تسهیلات ۴۶۲۳ میلیارد تومان بوده است که بخشی از آن به جذب منابع جدید از خیران برمی‌گردد.

عاشوری گفت: توانستیم از سقف اعتبار خود عبور کنیم و ۳۴۰ هزار و ۶۳۷ فقره تسهیلات در چهار سرفصل کلی مسکن، اشتغال، فرهنگی و حمایت پرداخت کنیم. بیشترین سهم تسهیلات را حوزه حمایتی برای پرداخت تسهیلات کارگشایی و ودیعه مسکن داشته است. بخش دوم حوزه اشتغال با حدود ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است. همچنین حوزه مسکن و فرهنگی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات صندوق امدادولایت برای امسال

مدیرعامل صندوق امدادولایت اعلام کرد که برنامه ریزی این صندوق برای سال جاری این است که ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه باتوجه به اینکه تسهیلات ما خرد است و در تعداد بالا و گستردگی زیاد در کل کشور تسهیلات پرداخت می‌شود برخلاف تصور میزان معوقات هم کاهش پیدا کرده است گفت: در پایان سال ۱۴۰۰ میزان معوقات ۲.۳ درصد بود. با پیگیری‌های انجام شده این معوقات در پایان ۱۴۰۱ به حدود ۱.۵ درصد رسیده است که نسبت به سال گذشته کاهش معوقات را داشتیم.

وی ادامه داد: کاهش معوقات بیشتر تشویقی است. به این معنی که تشویق می‌کنیم افراد معوقات خود را پرداخت کنند. زمان یا تسهیلات جدید می‌دهیم که بتوانند معوقات قبلی خود را تسویه کنند و به دنبال ابزارهای قانونی و برخوردهای قانونی نیستیم.

عاشوری همچنین به خدمات جدید این صندوق اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه سال گذشته در ارائه خدمات غیرحضوری محدودیت‌هایی ایجاد شده بود، اکنون برای صندوق امداد ولایت این استثنا ایجاد شده تا بتوانیم خدمات را در بستر غیرحضوری انجام دهیم. امسال برنامه داریم که پرداخت تسهیلات و تضامین را هم به صورت غیرحضوری انجام دهیم.

وی همچنین اعلام کرد که اینترنت بانک امسال با فرمت و نسخه جدید ارائه شده است که کاربران رضایت داشته‌اند.

به گزارش زیرنویس، مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در ادامه با بیان اینکه مشتریانمان از مرز۸.۵ میلیون نفر هم گذشته‌اند و این نشان می‌دهد که صندوق امدادولایت کار خود را به خوبی انجام می‌دهد گفت: گواه این موضوع تاییدیه دستگاه‌های نظارتی هستند که در این چند ساله توانستیم گزارش مقبولی از مجموعه‌های نظارتی اخذ کنیم و پایان سال گذشته باتوجه به اینکه دستگاه‌های نظارتی بانک مرکزی هم بر عملکرد ما نظارت می‌کنند برای چندمین سال جایزه خوش حسابی را به صندوق تخصیص دادند.

عاشوری یادآور شد: سال قبل حدود ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جایزه خوش حسابی از بانک مرکزی گرفتیم. در مجموع در این چند ساله بیش از ۱۳ میلیارد تومان جایزه خوش حسابی بانک مرکزی به صندوق تخصیص داده است.

به گفته عاشوری، در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بیش از ۱۸۳ میلیارد کمک قرض ماندگار انجام شده است.

وی در توضیح بیشتر درباره قرض ماندگار گفت: کسانی که می‌خواهند به نیازمندان کمک کنند، منابع را به صورت بلاعوض در اختیار صندوق قرار می‌دهند و ما باتوجه به نیت کمک کننده، پرداخت تسهیلات را به نیازمندان انجام می‌دهیم.

درخواست افزایش سقف تسهیلات صندوق امدادولایت به ۳۰۰میلیون تومان

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در بخش دیگری از این نشست، از درخواست برای افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه خبر داد و گفت: هم اکنون باتوجه به ضوابط بانک مرکزی سقف تسهیلات ۵۰ میلیون تومان است که از بانک مرکزی درخواست کردیم بتوانیم تسهیلات صندوق امدادولایت را تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان افزایش دهیم.

وی همچنین در خصوص تضامین با بیان اینکه سال قبل مجدد اصلاحیه‌ای برای تضامین در صندوق انجام دادیم، گفت: برای مددجویان کمیته امداد تا ۲۰ میلیون هیچگونه تضامینی دریافت نمی‌کنیم و امداد ضامن این دسته از مددجویان است. برای سایر اقشار نیازمند پرداخت تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون با یک فقره چک یا ضامن کسر از حقوق است.

منبع:ایسنا